Héron

Héron betekent reiger en het is de naam die Liesje van Hari Ito koos voor haar nieuwe slipjespatroon. Ik was in de wolken toen ik ontdekte ...

Héron betekent reiger en het is de naam die Liesje van Hari Ito koos voor haar nieuwe slipjespatroon. Ik was in de wolken toen ik ontdekte dat ze aan een nieuw patroon aan het werken was en nog meer toen ik het te zien kreeg. Net zoals bij geminus is héron een patroon in twee lagen. Het patroon kwam donderdag uit en tot 7 mei is er korting.

Het gaat om een hoge slip en ik vind dat wel comfortabel om te dragen, zeker onder een iets aansluitender jurkje ofzo. Ik had het plezier dat ik opnieuw mocht testen. Ik begon met het bepalen van mijn maat natuurlijk en besloot dat ik de maxiversie eerst in tricot zou maken. Ik had nog over van een t-shirt en de stof rekte voldoende voor het patroon. Ik werkte af met zwarte foldover elastiek. Een simpele hoge slip, die eigenlijk ook meteen wel goed zat. Alleen op mijn rug vond ik dat het iets te hoog kwam, wat ik ook al bij een ander patroon vaststelde, dus het zou wel eens aan de vorm van mijn rug kunnen liggen.  Maar niks dat me belet om dit slipje in gebruik te nemen.


Ik verlaagde bij mijn tweede versie de rug in het midden naar een maat of twee kleiner. Voor deze versie zou ik wel de twee lagen maken, want geef toe dat is de eye catcher van héron. Ik koos opnieuw voor een tricot, deze keer voor de miniversie. Een overschot van een kleedje, dat ik eigenlijk te weinig draag nu ik er over nadenk.
Het patroon vraagt heel wat foldover elastiek, in mijn maat kom ik uit op 4,85 meter. Ik maakte meteen het dubbele patroon omdat ik niet denk dat ik de mini op zich ga dragen. Voor de maxi koos ik voor een doorzichtige zwarte rekbare stof. Je kiest zelf of de mini aan de binnenkant dan wel aan de buitenkant komt. Ik vond het vreemd om de mini aan de buitenkant te bevestigen, maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk al heel wat mooie versies via de instagram van Hari Ito heb gezien, waardoor ik mijn mening aan het bijsturen ben.
Het vraagt een beetje handigheid om de mini en maxi goed te leggen voor je de zijkanten stikt. Anders dan bij geminus stik je de vier lagen samen in de zijkanten. Je moet er dus voor zorgen dat de mini mooi op elkaar ligt en de maxi ook. Niet iets wat je met kleine oogjes 's avonds laat doet, maar het is het enige moeilijke moment van het patroon en moeilijk is ook niet meer dan efkes de aandacht er bij houden.
Nadien is de afwerking redelijk standaard. Je kan kiezen voor picot of voor foldover elastiek en ik koos voor het laatste. Ik vind dat het mooist voor deze afwerking. Terwijl ik nog bezig was aan mijn laatste testversie ging mijn hoofd al in  overdrive en overliep ik alle mogelijkheden met de stofjes die ik nog had liggen. Maar eerst stuurde ik natuurlijk mijn opmerkingen en foto's naar Liesje.



You Might Also Like

0 reacties