Starflake MKAL

Stephen West lanceerde zijn tiende mystery knitalong, vier delen telkens op vrijdag. Ik heb ooit meegedaan aan een eerdere versie en was da...

Stephen West lanceerde zijn tiende mystery knitalong, vier delen telkens op vrijdag. Ik heb ooit meegedaan aan een eerdere versie en was dan niet zo tevreden met het resultaat. Ook omwille van mijn kleurkeuze maar toch ook wel omwille van het ontwerp. Ondertussen zijn we een aantal jaren verder en zijn zijn sjaals een stuk groter geworden. Ik was dotted rays aan het breien ter voorbereiding van een workshop die ik zou volgen. Het begon te kriebelen en al voor de workshop kocht ik het patroon. Je had twee kleuren nodig met redelijk wat contrast en vier strengen, best veel dus voor een sjaal. Maar soms doet grootte er wel toe... Flauw, ik weet het.  
Ik ging kijken welke wol uit mijn voorraad ik kon gebruiken tot ik de instagram van The Knitting Goddess zag. Ze deed een actie met wol uit haar voorraad die ze in pakketjes voor de knit-along aanbood. Deze twee kleuren waren voor mij onweerstaanbaar en geloof me, ze zijn nog mooier in het echt. Ik zette de sjaal op tijdens de breiclub in Oostende en breide lapjes aan elkaar. 

De mystery knitalong is al een tijdje voorbij, want ik kon het ritme niet volgen. Het is te zeggen, het tweede deel bleef liggen, ik wou heel graag brioche maar het lukte me niet om me te concentreren en in het ritme te komen. Dus ging ik dan toch maar voor de simpele strepen.
Ondertussen ben ik goed gevorderd in het derde deel en kan ik bijna niet wachten om deze sjaal te dragen. Natuurlijk zag ik al exemplaren die klaar zijn en ik moet zeggen, ik ben blij dat ik mee gedaan heb. Het is een grote sjaal met veel variatie en ik weet dat ik die vaak ga dragen, want de wol is ook geweldig.

You Might Also Like

0 reacties