Piper - bis

Ik schreef al dat bij het testen van die eerste piper uit la maison victor  dat ik nog een paar dingen wou uitproberen. Een zondag zonder al...

Ik schreef al dat bij het testen van die eerste piper uit la maison victor dat ik nog een paar dingen wou uitproberen. Een zondag zonder al te veel energie en een avond na een baaldag leken het ideale moment om een patroon boven te halen dat ik al eens gemaakt had, verstand op nul en maar knippen en stikken. Dat ik bij de buren net een pakje van Lijfgoed kon afhalen, hielp natuurlijk ook. En zo werd meteen het record tussen stofje in mijn handen en stofje onder mijn naaimachine verbeterd.

Ik kocht er een doorzichtige lingerie tricot en had een mailtje gekregen dat de biaisband die ik besteld had niet meer in voldoende voorraad was. Ik vroeg om een bijpassende kleur en kreeg een felle roze toegestuurd. Niet meteen wat ik zelf zou kiezen, maar wel geslaagd als combinatie. Het verwerken van de stof lukte zonder de minste moeite.

In een grijze lingerietricot knipte ik nog een piper maar deze keer gebruikte ik een ander kantje voor de afwerking. Dit kantje kocht ik bij De Stoffenkamer. Ik merkte achteraf dat ik overal naadwaarde bij gerekend had en dit niet nodig is, maar eigenlijk is het ook niet erg met naadwaarde. 

 Ik blijf fan van het model, ze zitten perfect en naargelang de stof die je gebruikt en de afwerking zien ze er ook wel anders uit. Ik heb al minder moeite met het in elkaar steken, maar die randjes blijven wel wat oefening vragen.
Voor de laatste knipte ik opnieuw uit de grijze lycra maar ik voegde bovenaan een paar centimeter toe. Ik heb dit gelezen bij een creatie op de facebookgroep en ik besloot het ook eens te proberen. Ik combineerde het met biais aan de benen en een brede elastiek aan de taille. Deze kocht ik beide bij De Stoffenkamer. Dat heb je als Helena op instagram roept dat er nieuwe zachte elastiek voor ondergoed binnen is. De elastiek is inderdaad heel zacht en schuurt niet, maar weegt wel zwaar door. Als ik die aan heb, merk ik er niks van, en de extra cm maakt het meer een shortje, wat ook wel eens leuk is.





You Might Also Like

0 reacties