Nénuphar

Vorige zomer publiceerde ik al een post met deze titel , ik val dus in herhaling. Nénuphar is het patroon van een jasje dat Deer & Doe ...

Vorige zomer publiceerde ik al een post met deze titel, ik val dus in herhaling. Nénuphar is het patroon van een jasje dat Deer & Doe vorig jaar lanceerde en hoewel ik aanvankelijk niet zo enthousiast was werd het toch één van mijn favoriete maaksels van de zomer.

Ergens in het najaar dook er een geweldige versie in velours op mijn instagram-feed op en sindsdien sluimerde het voornemen om er ook één in velours te maken. En wat is dan een beter moment dan het weekend voor ze de echte komst van de lente aankondigen om dat te gaan knippen en stikken? Ik kocht de stof bij Mon Depot in mijn fanatieke zoektocht naar velours een paar maanden geleden, toen iedereen uitverkocht bleek of alleen nog kleine stukjes had en je voor een bertha toch een aantal meters nodig hebt. Deze stof zit qua kleur dicht bij mijn rode bertha en daarom dat ik dit wel een mooi alternatief vond.



Het jasje zit snel in elkaar en de details aan de zakken liet ik deze keer achterwege, aan de kraag durfde ik dat niet goed en het wringt misschien wel een beetje door de dikte van de stof. Niettemin ben ik er heel blij mee. Alleen wou ik dat mijn overlock geen kuren had gekregen op het einde zodat de naad overal mooi zou zitten. Misschien zwier ik die er nog eens onder.



Ik haalde het maandag van de kapstok en keurde het goed. Het jasje heeft geen sluiting, dus is het echt geschikt voor dagen dat je je jas kan open laten hangen, niet ideaal op de fiets, maar ik wandel meestal en met een sjaal vang je dan ook al veel op. Door de velours is het niet geschikt om in hartje zomer te dragen en ik vermoed dat zonnige lentedagen ook voor wat wenkbrauwgefrons zullen zorgen, maar ach, dan is deze al klaar voor de zonnige septemberdagen.

You Might Also Like

0 reacties