Naked

Eén van de weinige dingen die ik opzocht over Manchester was of er een Lush is. Ik kwam op een artikel over "the naked Lush". Een...

Eén van de weinige dingen die ik opzocht over Manchester was of er een Lush is. Ik kwam op een artikel over "the naked Lush". Een winkel zonder verpakking. 

Ik moest eens lachen en besloot het in gedachten te houden als er toch geen shampoo zou zijn in het hotel of als het minit-tubetje tandpasta dat de tandarts me gaf op zou zijn. En bingo, het hotel had enkel stukken zeep en dus had ik een extra reden om de winkel te zoeken. 

Op zich ziet het er heel gelijkaardig aan een andere Lush uit. Vele winkels proberen ook al minder verpakking te gebruiken en de shampoo en zeep in de vorm van flesjes vind je overal. Idem voor de shampoobar en deobar die ik er kocht. Ik kreeg een papieren zakje als verpakking, dus het is niet zo dat je met je eigen potjes moet gaan winkelen. Al kan het misschien wel. 

Toen ik naar de tandpasta informeerde verwees ze me doodleuk naar de andere vestiging, want ze verkopen de tabletjes in plastieken flesjes en dat kan niet in de naked versie. Beetje vreemd natuurlijk want het gaat voorbij aan de gedachte. Ik vond de tweede winkel in het shoppingcentrum en kreeg een staaltje met twee smaken mee: iets met munt en iets met lemon. Dat laatste is een beetje vreemd als je aan tandpasta denkt, maar ik ben eigenlijk wel fan van beide. 
Dus na een paar dagen passeerde ik nog eens en kocht de tandpasta. Eén van de verkoopsters kwam me spontaan begroetten, ik was toch in de naked geweest? En ja, ik herkende haar ook. Grappig want ik mag in Gent verschillende keren op een jaar naar dezelfde winkel gaan en ik denk niet dat de verkoopsters mij ooit herkennen. Maar het toont wel hoe vriendelijk ze zijn in MCR. 

You Might Also Like

0 reacties