When the (knitting) party is over

Soms loopt het breien niet zoals ik wil. Ik heb dit weekend veel gebreid aan de roze-grijze trui met de honeycomb. Ik had al twintig cm na ...

Soms loopt het breien niet zoals ik wil. Ik heb dit weekend veel gebreid aan de roze-grijze trui met de honeycomb. Ik had al twintig cm na de armsgaten toen mijn oog viel op een fout, een heel eind terug. Mogelijk de plek waar ik vorige week nog overmoedig steken aan het repareren was, mogelijk een nieuwe fout. Geen idee. Ik probeerde het nog een rij te negeren, maar vroeg het dan aan mijn buurvrouw. Ook daarvoor dient een breiclub. Ja, het viel op. 
Eens het van mijn naalden was viel me ook op hoe wijd de trui viel, ik had een trui aan maar ik had zeker tien cm over als ik het over mijn borst legde.

Ik ben geen held in dat soort dingen, maar deze keer kon ik het niet negeren. En dan was er nog een foutje helemaal in het begin, eentje dat ik wel kon negeren. Toch heb ik meteen alles uitgetrokken. Dit lijkt overdreven, maar ik voelde echt een opluchting dat ik kon zeggen dat ik stop met het testbreien. De wol is terug opgewonden, geen idee of ik opnieuw begin, maar dan in een kleinere maat of dat ik de wol voor iets anders ga gebruiken. Het moet even wachten.

You Might Also Like

0 reacties