Cadeautjestijd? Zonen 09 tijd!

Het is een beetje een traditie aan het worden en ik weet niet wie het meest er naar uit kijkt, ik of de kinderen. Dit jaar was er even panie...

Het is een beetje een traditie aan het worden en ik weet niet wie het meest er naar uit kijkt, ik of de kinderen. Dit jaar was er even paniek, ik was een weekendje weg voor de feesten en er stond heel wat op de agenda.

Maar toen ik door de patronen van Zonen09 ging, merkte ik dat ik al ooit eens een 134 had gemaakt. Ik kon dus met een gerust hart beginnen en hopen dat die Wolf voor tieners nog op tijd zou komen. Sharon houdt van deadlines, maar haar patroon was net op tijd voor het laatste weekend. Het werd een mooi stapeltje.


En nu de cadeautjes geopend zijn, kan ik ze ook hier tonen. Een wolf voor tieners (154) in een Eva Mouton stofje gemaakt aan mijn keukentafel, hoeveel Gentser kan een cadeautje nog zijn?
Ook in 134 rolden er twee van onder de machine. Ik heb gevloekt op de pinguïn stof, ik heb er vorig jaar nog bij gekocht omdat die zo smal is en je ook niet zo maar kan draaien. Anders staan die pinguïns op hun kop en dat is ook niet de bedoeling. Maar hij was er heel blij mee en vond die eigenlijk te mooi als pyjama, op zijn jeans zou niemand dat toch merken dat dat een pyjama-t-shirt was? Hij is zo naar het volgende feestje vertrokken.


De Billie waar ik niet zo happy mee was kreeg een pyjamabroek erbij in zwarte SYAS french terry, dezelfde stof die ik voor de mouwen en rug gebruikte en zo ziet het er echt een bewuste keuze uit. Zij was er echter heel blij mee en vond die ook wel te mooi om enkel als pyjama te gebruiken, dus zij wisselde haar trui met deze. 

Ook voor mijn neefje maakte ik een billie, één met korte mouwen in een witte stof met bruine beren en één met lange mouwen in een adventure SYAS french terry die blijkbaar de foto niet heeft gehaald.


 Uit een couponneke met hertjes kreeg ik een billie met korte mouwen voor mijn nichtje. En ja, de hertjes vielen in de smaak.

En vreemde eend in de bijt is een juliasweater van Compagnie M, ook al met pinguïns. Ja, ik heb nog stof met die beesten liggen in mijn kast, voor volgend jaar of zo. Maar al bij al, zijn er dus redelijk wat stofjes verwerkt. Ik heb alles geklaard op relatief korte tijd, die patronen van Zonen 09 zitten zo goed in elkaar dat je dat bijna met je ogen dicht kan. In de pakjes ging voor elk ook nog een boek, want ja, ik ben zo een ambetante tante, iets zelfgemaakt en een boek!

You Might Also Like

2 reacties

  1. Heel mooi! En leuk dat je naaisels zo in de smaak vallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohjee, al die plek in uw stoffenkast nu #schaterlach
    Ik kijk met bewondering naar uw stapel, wat fijn dat je dat doet én dat het zo goed ontvangen worden!

    BeantwoordenVerwijderen