2018 op de naalden

December is de maand van de overzichtjes en deze maand zal dit niet anders zijn. Voor het overzicht van mijn breien, ging ik eerst eens kijk...

December is de maand van de overzichtjes en deze maand zal dit niet anders zijn. Voor het overzicht van mijn breien, ging ik eerst eens kijken bij het overzicht van vorig jaar. Ik pikte meteen de titel en ik moest eens goed lachen. Als ik dacht dat ik vorig jaar al een record verbeterde op mijn knitmeter, is het dit jaar wel heel goed prijs. Ik zit nu over de 14 km en er wordt natuurlijk nog gebreid tussen nu en het einde van het jaar.

Nieuw vorig jaar waren de sokken en ik voorspelde het al dat ik de smaak te pakken had. Ik heb niet gelogen: ik deed mee aan the handmade sock society en had een sokkenabonnement bij The Knitting Godess. Van dat laatste is nog niet zoveel te merken, maar ik tel wel 9 paar sokken die afgewerkt zijn en 4 paar die nog op de naalden staan. Nee, koude voeten zijn aan mij niet meer besteed.



Ik breide het afgelopen jaar maar twee mutsen, maar ik kreeg wel de smaak voor wanten ook te pakken. Ik denk dat ik echt dat duwtje in de rug nodig had om kleine omtrekken te beheersen. Voorlopig twee paar wanten en eentje op de naalden.
Twee truien in kleurbreiwerk, één trui met lange mouwen en één trui met korte mouwen en drie cardigans in effen kleuren. Misschien een beetje pijnlijk dat de onafgewerkte stukken waar ik vorig jaar van sprak ook nog zijn blijven liggen, maar goed. Verder tel ik nog vier afgewerkte sjaals en twee op de naalden.
Ik durf niet goed voorspellingen voor volgend jaar doen. Momenteel heb ik de draad opgepikt bij een trui die al langer op de naalden staat dan nodig is. Er is een prachtige publicatie van mutsen met kleurbreiwerk van Kate Davies uit. Ik ben ook ingeschreven in haar nieuwe club en ik heb ook mijn inschrijving bij Ysolda en de Knitting Goddess verlengd. Dus ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik nog sokken en sjaals ga breien. En ook wel een trui of een cardigan.

You Might Also Like

1 reacties

  1. Ik kijk en bedenk me dan dat je afgelopen jaar best veel genaaid hebt ook. Indrukwekkend!

    BeantwoordenVerwijderen