Fibre Mood: Rosie

Ik mocht opnieuw mee doen aan het testen van een patroontje van FibreMood. Het tweede magazine zou normaal vandaag uitkomen, maar door een ...

Ik mocht opnieuw mee doen aan het testen van een patroontje van FibreMood. Het tweede magazine zou normaal vandaag uitkomen, maar door een probleem met de verdeler lag het al eerder in de winkel. Ik had wat moeite om te kiezen deze keer maar ik zette mijn twijfels opzij en koos voor Rosie. Het is een jurk met een elastiek om de taille te benadrukken, ruffles op de borst en drie kwart mouwen die ook eindigen op een elastiek. 

Ruffles vind ik geweldig, het doet me denken aan doctor Quinn en het heeft iets ongelooflijk romantisch. Maar, jawel, er is een maar, ruffles zijn ook lastig als je wat borsten hebt, het is een zone waar je dan niet meteen aandacht wil trekken, laat staan, extra volume wil creëren. Maar goed, ik knipte in de stof van See you at six, het is een heerlijk zachte stof, net iets dikker en dat is wel goed voor dit seizoen. Ik kan al toegeven dat ik wat vloekte bij het stikken van de ruffles. Maar ik was opgelucht bij het passen van het bovenstukje dat het niet volledig vloekte. 
Alleen kwam de hals veel te hoog. Ik heb nu wel graag warm, maar het leek me toch beter om een streepje hals bloot te geven. Enfin, een streep, maar nog steeds behoorlijk zedig. Ik koos ervoor om eerst de rok er aan te stikken in plaats van de mouwen, zodat ik zeker zou zijn over de pasvorm. Een elastiek in de taille doet me nog steeds wat twijfelen. Ik had de rok al wat ruimer geknipt.

Zaterdag was er tijd voor een selfie met de ruffles en al een eerste geruststelling. Op zondag werden dan de mouwen geknipt en geoverlockt voor de afwerking. 

Met de donkere dagen zijn foto's nog meer een uitdaging dan anders, maar gelukkig kon ik wel een collega bereid vinden op maandag. Ja, ik trek dan al eens een vreemd gezicht. En ja, met pumps zou het me misschien beter staan.
Ik bekijk de foto's met gemengde gevoelens. Het is niet de meest flatterende jurk voor mijn figuur, zeker niet met de extra kilo's. En ook al lijk ik complimentjes te verzamelen, ik zie ze wel degelijk en ze storen mij. Maar het is een plezier om de jurk aan te hebben, al is het wennen aan de ruffles als ik er nog een cardigan over doe.



You Might Also Like

0 reacties