Gekend recept

Kijk, laten we er niet veel woorden aan vuil maken. Hij verjaarde. Zes werd hij en het werd zo een cadeautje van last-minute, niet dat het ...

Kijk, laten we er niet veel woorden aan vuil maken. Hij verjaarde. Zes werd hij en het werd zo een cadeautje van last-minute, niet dat het idee er niet was, nee verre van. Of het stofje...

Hij had een tof filmpje laten maken en versturen waarin hij zielig keek bij zijn pyjama die te klein was geworden en of ik dat nog eens wou doen in een grotere maat. Natuurlijk, mijne jongen, natuurlijk. Het werd een Wolf van Zonen09 met een lange broek en t-shirt met lange mouwen uit een stofje van de stockverkoop van De Stoffenkamer, grijs met witte muizen. Het schreeuwde pyjama, geloof me maar. Er zijn geen foto's van denk ik en ik kreeg al meteen op pasen het verzoek of ik die broek wat wou inkorten, mogelijk had ik geen rekening gehouden met al of niet boorden, wie zal het zeggen. Maar toen waren er nietjes en behalve dat hij bezorgd was voor mij, vroeg hij toch ook wel wie die broek nu ging inkorten. Zijn ze niet geweldig? 

Maar goed, zijn verjaardag kwam dichter en ik dacht aan dat stofje van See you at six met struisvogels. Het werd een simpele Rocco en aangezien last-minute echt wel letterlijk te nemen is, was het dus vloeken toen mijn naaimachine grote lussen maakte in plaats van mooie stevige steekjes net voor ik moest vertrekken. Ik stuurde nog een foto en zei dat ik het goed zou maken. Wou hij een t-shirt of een hemdje? 



Het werd een t-shirt en ik overliep alle opties in mijn voorraad en zag mezelf al een halve kleerkast stikken. Maar kijk, andermaal, last-minute en al, werd het een t-shirt in een restje van de stof About Blue waar ik eerder voor mezelf een julia uit maakte. Een billie in een 134 en zo is het rijtje Zonen09 weer rond. Ik kreeg ondertussen goedkeurende foto's, dus misschien moet ik toch maar aan dat bandwerk beginnen.

Is het nu toeval dat ik deze t-shirt aan had die keer op spoed bedenk ik me nu? Ai, als daar maar geen vodden van komen.

You Might Also Like

1 reacties

  1. Ik glimlachte even bij het 'halve kleerkast naaien' maar verder denk ik dat jij ongelooflijk goed bezig bent met kleine grote jongens blij maken x

    BeantwoordenVerwijderen