The Handmade Socks Society: winter roses

Ik luister al een hele tijd naar de Curious Handmade  podcast zonder dat ik eigenlijk Helens patronen al bekeken had. Er is zo veel te vind...

Ik luister al een hele tijd naar de Curious Handmade podcast zonder dat ik eigenlijk Helens patronen al bekeken had. Er is zo veel te vinden op het internet en tot voor kort ontwierp Helen Stewart vooral sjaals. Dit jaar lanceerde ze The Handmade Socks Society, een club met zes nieuwe patronen. Elke twee maanden krijg je een nieuw patroon en dat lijkt me wel een goed ritme te zijn om mijn sokkenpatronen aan te vullen.

In februari was er het eerste patroon: winter roses en hoe kon ik anders dan hier rode wol voor kiezen? De wol is van Old Maiden Aunt Yarn, de kleur heet strange rock n rollers en is mooi warm rood met een warm roze erin. Er zitten subtiele kleurschakeringen in, die hier en daar voor een kleurverschil zorgen, maar zoals gezegd, subtiel, het worden geen strepen of plekken. 



De eerste sok is af, en zit geweldig. Ik koos ervoor om de top nog niet af te werken, ik heb tijdens EYF een workshop met Wooly Wormhead over de kitchener stitch, een steek genoemd naar de generaal die in de wereldoorlog de steek uitvond zodat de sokken stevig bleven en de soldaten warme voeten konden hebben. Zoiets... Ik heb vorig jaar al een workshop met Wooly gevolgd en ik kijk er echt naar uit, want zelfs al lijkt dat zoiets simpel dat je ook wel via een youtube filmpje kan leren, weet ik van de vorige keer dat ik toch heel veel heb bij geleerd.




You Might Also Like

0 reacties