Mind the whale: Just knot it

Mind the whale  lanceerde voor de zomer een patroon voor een zomershort, momenteel loopt er trouwens ook een wedstrijd, en hoewel dat patro...

Mind the whale lanceerde voor de zomer een patroon voor een zomershort, momenteel loopt er trouwens ook een wedstrijd, en hoewel dat patroon hoog op mijn lijstje staat, koos ik voor just knot it, meteen toen ik de stof van Kokka ging ophalen bij De Stoffenkamer. Ik had de bestelling online gedaan en ik heb voor mezelf in dit stofje een rok, weliswaar in een ander kleur. Dit blauw met zilveren bollen en herten is gewoon zalig! Ik hoop dat mijn nichtje daar ook zo over denkt...
Ik koos voor een knopenpat op de rugzijde, simpelweg omdat ik hoop dat de canvas het mogelijk maakt dat ze het ook nog dit najaar een beetje kan dragen. Verder knipte ik simpel blauwe katoen voor de voering van het bovenstuk, de rok kreeg geen voering. De overlappende panden kregen grijze paspel, nogal saai maar ik denk niet dat dit jurkje meer nodig had. Op voorhand heb ik niet echt gecontroleerd waar de herten zouden vallen, maar ik denk dat het zo wel ok is.


Het patroon is gewoon geweldig! Veel opties en een duidelijke uitleg met foto's. Spijtig genoeg valt mijn nichtje al in de grootste maat. Maar ik hoop er nog eentje te maken binnenkort.

You Might Also Like

0 reacties