Funyin

Het was een beetje een inval van het moment. Mijn Travel light cardigan was op tijd klaar en ik moest nog wachten voor de BlackerPodKAL om...

Het was een beetje een inval van het moment. Mijn Travel light cardigan was op tijd klaar en ik moest nog wachten voor de BlackerPodKAL om te beginnen. Ik had tijdens die paar dagen gewoon verder kunnen werken aan één van de vele andere projecten op de naalden, maar ik koos voor iets nieuws. Misschien omdat ik wist dat die paar dagen onvoldoende zouden zijn om één van die WIPs af te werken, misschien...

De keuze viel op Funyin, het patroon dat Kate Davies vorig jaar voor Edinburgh Yarn Festival lanceerde met twee kleurenopties in haar wol buachaille als kit. Ik koos de donkere kleuren en kocht mijn kit op de markt. Ik koos de medium optie en de muts zit perfect. Door het kleurbreiwerk is het echt een vaste stof geworden. De muts valt nogal slouchy zoals je op de foto kan zien, dit had ik ook gelezen en je zou dat kunnen verhelpen door het telpatroon voor de small te nemen. Ik heb de kroon wat sneller verminderd dan het patroon voorschreef. Ik ben alvast heel tevreden met het resultaat.
Ik ga ook dit jaar opnieuw naar Edinburgh Yarn Festival. Ik twijfelde niet lang, koos workshops, bestelde vliegtickets en een hotel. Maar dat vertel ik nog wel eens... Deze muts gaat alvast mee in mijn bagage, of ga ik gewoon aandoen, het zal daar vast ook wel koud zijn. 

You Might Also Like

0 reacties