La superba

Het boek heeft een stickertje van de boekenbeurs 2014. Ik haalde het uit de boekenkast en wist niet goed wat te verwachten. Het hoofdpersona...

Het boek heeft een stickertje van de boekenbeurs 2014. Ik haalde het uit de boekenkast en wist niet goed wat te verwachten. Het hoofdpersonage is een bekende schrijver uit Nederland, Ilja Leonard. Hij is naar Genua verhuisd en verzamelt inspiratie voor een boek. Maar vooral verzamelt hij verhalen van Senegalezen en Marokkanen op zoek naar het beloofde land. Hij drinkt negroni op een terrasje of in een bar. En hij werkt zich in de nesten, bij het mooiste meisje van Genua, bij de travestieten,...

Ik heb het boek graag gelezen. Het bestaat uit verschillende grote delen en alles valt uiteindelijk in de plooi. De auteur wisselt van personage en vorm en zet je meer dan eens op het verkeerde been. Hij beschrijft in geuren en kleuren de stad en zijn personages. Voor mij alleszins een mooie ontdekking met deze schrijver.

En ik besef dat dit als een beetje een magere post over komt, maar ik durf niet te veel te vertellen.

You Might Also Like

0 reacties