Maroquinerie

Zo stond het op het blad van de workshop. Lederbewerking voor beginners. We zouden een tasje maken, een eenvoudig envelopmodel, met hier en ...

Zo stond het op het blad van de workshop. Lederbewerking voor beginners. We zouden een tasje maken, een eenvoudig envelopmodel, met hier en daar wat opties tot eigen accenten. Ik had me ingeschreven in een bevlieging en zonder goed op mijn kalender te letten. Op vrijdagavond een concert in de AB en op zaterdagochtend voor een workshop in Kortrijk, dat betekent een korte nacht, zeker nu het aftellen naar de zomer is.

De Budafabriek blijkt een toffe plaats met een interessant programma. De vorige workshop lederbewerking was volzet. Dit was de eerste keer dat Charlotte een workshop gaf en ze deed dat niet slecht. Hier en daar kon de voorbereiding misschien wat beter, maar uiteindelijk waren er voldoende drukknoppen enzo.
Het moeilijkste was ongetwijfeld kiezen: leer kiezen, voering kiezen, model kiezen,... 
De voorbeelden waren inspirerend, maar beslissen is moeilijk. Ik ging voor het kleine model en koos voor zwart met gaatjes en bruin leder met motiefje voor de flap. 
Het leer werd gesneden met een cutter en was best wennen. Er werd geplakt en de lesgeefster stikte voor ons de stukjes. 
Schuren was een heel gedoe en er moest ook geschilderd worden. Gebrand en dergelijke. Veel gereedschap en veel geduld. 
Ik maakte ook kleine flosjes tussen het wachten door. Ik ben blij met het eindresultaat. Ik kocht een lint bij de Veritas dat er bij paste naar mijn goesting. Ik vond het een leuke dag, veel bijgeleerd en een tasje rijker.

You Might Also Like

0 reacties