London & craft shopping

Dat van die losse eindjes gaat toch een stuk trager dan gedacht, dus ga ik nog even door. De reisplannen vielen grotendeels in het wa...

Dat van die losse eindjes gaat toch een stuk trager dan gedacht, dus ga ik nog even door.

De reisplannen vielen grotendeels in het water vorig jaar maar we maakten er toch maar het beste van. Toen ik naar Londen trok, was het de bedoeling om samen met een vriendin te gaan, zij haakte op het laatste nippertje af en ik besloot alleen te gaan. How bad could it be?

Dat betekende ook dat ik voluit kon gaan voor de dingen die me interesseren. Dus dat betekende knitting night bij I knit op woensdagavond. I knit bleek vlakbij mijn airbnb te zijn en dus ideaal om na een korte wandeling na het aankomen daar eens te gaan kijken. De foto's doen de winkel geen eer aan. En vooral de sfeer liet zich moeilijk vastleggen. Het was een gezellige drukte waarbij steeds meer stoelen moesten bij geschoven worden. En er was wijn...
Ik kwam de avond buiten met twee bollen wol (wensleydale long sheep, ja, ik heb goed naar Louise Scollay geluisterd), een boek dat ik al lang eens van dichtbij wou zijn en interweave knits. Ik probeerde redelijk te blijven want ik wist dat ik nog een paar andere adresjes op mijn lijstje staan had. 
En natuurlijk was dat Loop! Op donderdag wandelde ik door Islington en genoot van de leuke winkeltjes. Binnen overviel de keuzestress me en ik ging buiten met lege handen. Ik moest het gewoon efkes laten bezinken. Loop ziet er een kleine winkel uit, maar het heeft wel twee verdiepingen met kleuren en verschillende materies. Ik ging nog wat wandelen, ging thee drinken en surfte op mijn ravelry pagina.

Jullie weten al dat ik buiten kwam met een alpacamengeling voor suloinen en twee strengen shelter voor curam. En ja, dat was het enige dat ik er kocht, dus eigenlijk is mijn voorraad van Loop nu al opgebruikt (als je efkes negeert dat ik minder van de wol nodig had voor de suloinen dan ik dacht).



Wat verder in dezelfde wijk vind je Ray Stitch, een winkel die ik via Nele van Spiegelstiksels op het spoor kwam. Ik was nog steeds wat overweldigd van Loop en nam mijn tijd om rond te neuzen. Ik kwam buiten met twee patronen (Mathilde van Tilly and the buttons en een kleedje van Handmade London) en voldoende stof voor de bloes.
De winkel heeft veel samples hangen wat enorm inspirerend werkt. En je krijgt veel tijd om rond te kijken, wat ik eigenlijk wel kan appreciƫren.

En natuurlijk was er een bezoek aan Liberty London gepland... Ik genoot van de kleuren maar moest eigenlijk vaststellen dat de mooiste stoffen gewoon ook in mijn kast liggen.

Of was dat omdat de barista die ochtend tegen mij had gezegd: "oh, so if you sew and knit, you don't have to buy all that stuff...." Hij wuifde naar de kledingrekken die zijn bar hadden ingepalmd, want op dat moment was er een sample sale van Folk, een hip kledingmerk. Het zorgde er in elk geval wel voor dat ik elk kledingstuk twee of drie keer extra bekeek, wat wel goed was, gezien de ongunstige wisselkoers. 


En ik genoot er van om koffie te gaan drinken en mijn breiwerk boven te halen, ideaal gezelschap maar soms een beetje aan de stille kant. 


You Might Also Like

0 reacties