Een goed begin van de dag

"En wie begint altijd de dag met boterhammen en choco of confituur?" Zo heb ik heel lang ontbeten en ik moet toegeven dat ik da...

"En wie begint altijd de dag met boterhammen en choco of confituur?"
Zo heb ik heel lang ontbeten en ik moet toegeven dat ik daar ook wel van kan genieten. Ik schreef me in voor een workshop met HeBe bij A Taste Affair

HeBe is een jong merk dat gezonde producten op de markt brengt. Ze kiemen hun zaden en granen zodat je optimaal voedingsstoffen kan opnemen. En het is lekker. 

Met 15 vrouwen luisterden we naar de ongelooflijk enthousiaste Charlotte en proefden we van een aantal recepten. Denk havermout en pannenkoeken. En achteraf kocht ik een doos granola, koekjes van lijnzaad en granen. Lekker krokant en ik had toch net nog een nieuwe doos nodig. 's Ochtends is al gebleken dat een potje muësli met wat yoghurt een ideale combinatie is om toch nog te ontbijten onderweg. Ik combineer het vaak met wat noten of gedroogde vruchten die ook in mijn voorraadpotten zitten. 

Donderdag was een test, zou ik er echt maar zo weinig van nodig hebben? Want 10 porties uit zo een klein doosje? Ik had er mijn twijfels bij. Het werd een banaan, wat blauwe bessen en de granola samen met yoghurt. 


En ja, het duurde tot goed voorbij elf uur voor ik honger kreeg, terwijl ik echt maar een handvol van die koekjes had genomen. En als ik wat beter had opgelet met tussendoortjes en voldoende drinken had ik zonder twijfel de middag gehaald. 
Op vrijdag ging ik voor een combinatie met blauwe bessen, extra noten en veenbessen. De yoghurt kreeg ook een HeBe topping met superfoods. Meestal ben ik wat sceptisch over het nut van superfoods maar het ziet er in elk geval niet slecht uit. En ja, ik weet ook niet waarom ik er ook maanzaadjes bij gegooid heb, het leek wel een goed idee en kijk, maanzaad bevat ook heel wat mineralen.
Ik moet toegeven dat het er niet zo smakelijk uitzag toen ik mijn potje op de trein opende. En vanochtend vulde ik weer een kommetje. Eigenlijk gaat dit wat in tegen de raad om voldoende af te wisselen. Maar straks waag ik me wel aan een receptje.

You Might Also Like

0 reacties