Edinburgh in prentjes

Het is zaterdagochtend en ik moet nog een vol kwartier wachten voor de guesthouse ontbijt serveert. Op gewone weekenddagen zou ik nooit zo v...

Het is zaterdagochtend en ik moet nog een vol kwartier wachten voor de guesthouse ontbijt serveert. Op gewone weekenddagen zou ik nooit zo vroeg op zijn. Maar vandaag is de eerste dag van Edinburgh Yarn Festival!


Gisteren liep ik wat door de stad, ik had geen echte plannen, tenzij dat ik een pakje bij Ginger Twist Studio wou ophalen en bij Kathy's knits langs wou. 

Ik trok te voet, mijn neus achterna richting centrum. Ik heb een kaart bij en check die ook regelmatig. Maar eigenlijk loop ik in deze stad veelal op mijn gevoel en klopt dit.
Ik passeerde het kasteel, de princess gardens,...
En genoot van het zonnetje en de mensen.
Ik passeerde langs het portrait museum en werd enthousiast toen ik de tram zag. Toen ik 's middags checkte of dat die rode lijn op mijn kaart was zei de waitress. Dat de tram misschien binnen een jaar of tien ook die richting uitgaat, maar de bus toch beter werkt. 
De zalm bij SmokeStack is nog steeds even lekker. 
En ze besteden heel wat aandacht aan de herkomst van hun eten, de inrichting is recup etc. En vlakbij Jess en Kathy, dus ideaal.

Volgens mijn telefoon zou het op vrijdag regenen en blijft het de andere dagen droog. Maar eigenlijk begon het pas in de latere namiddag wat te miezeren. Tegen dan kreeg ik ook wel een klopje. Ik zette mijn gerief "thuis" af. Ik nam de bus, 1,5 pound te betalen aan de chauffeur, gepast of meer want je krijgt geen wisselgeld en vond zonder problemen een halte vlakbij.

Ik bergde mijn plannen voor walk of  Leith of Holyrood op. Ik kon toch niet kiezen, het was ook meer beginnen regenen en ik besloot om naar de boekpresentatie bij Kathy te gaan.
De guesthouse ligt dicht bij de bus die ik moet nemen voor EYF en vlakbij the Meadows.

En hoe dichter ik kwam, hoe meer de vermoeidheid toesloeg. Ik maakte met spijt in het hart rechtsomkeer en ging iets eten in Tuk Tuk, vlak naast de guesthouse. Indische Streetfood. Het werd een avondje doctor who and knitting. 



You Might Also Like

1 reacties

  1. al die nieuwe indrukken, daar word je echt moe van. En je moet het ook alleen verwerken. Geniet van het yarnfestival en de workshops, ik ben benieuwd naar je verslag!

    BeantwoordenVerwijderen