Grijze wol

Ik zag het stofje in een rokje op de blog van Kathelijne van Mon Depot en ik bestelde een meter. Zonder duidelijk idee, tenzij een rokje.  I...

Ik zag het stofje in een rokje op de blog van Kathelijne van Mon Depot en ik bestelde een meter. Zonder duidelijk idee, tenzij een rokje. 


Ik overwoog een aantal patronen en legde de patronen op de stof. Ik vouwde en puzzelde en bleef twijfelen. Uiteindelijk haalde ik het patroon van de kokerrok van mme Zsazsa boven. De voorbije weken zag ik redelijk wat rechte rokken en ik draag mijn eerste versie heel frequent. Als beleg gebruikte ik een rood en wit bloemetjesstofje van Froy & Dind, gevist uit de restjesbak want ik knipte een bloesje wel heel verkeerd.


Ik behield de lengte van het patroon, al valt het eerder lang. Maar het is winter...
Ik blijf het een heel vrouwelijke rok vinden. In die pose misschien wel iets te vrouwelijk (lees: dik gat). Ik heb de rok niet gevoerd. De wol voelt iets stugger aan dan verwacht, maar met panties lukt het wel. Het pluizen is al wat verminderd. De eerste dag hingen mijn kousen echt wel vol.

De naden heb ik niet overlockt maar ik ga dit nog aanpassen. De naden rafelen toch wel. Mijn Celeste, die ik uit het restje knipte heeft er toch wel last van aan de band. Volledig mijn schuld want ik had de instructies niet goed gelezen. Dus knip ik af en toe wat bij en begin ik vooral te denken aan een nieuw exemplaar. 



You Might Also Like

0 reacties