Chambray love!

Georgette heeft al een tijdje chambray in stock. Ecologisch, ontworpen door Eleonore van Deer&Doe met een bruikbare achterkant voor k...

Georgette heeft al een tijdje chambray in stock. Ecologisch, ontworpen door Eleonore van Deer&Doe met een bruikbare achterkant voor kleuraccenten. In de zomer was er denim, cloud  in de termen van les trouvailles d'Amandine en sky en ook een rode versie, nu is er een paarse versie (diabolo) en verder is er ook grijs en plaidpatronen. Ik was meteen verkocht en bestelde redelijk wat meters met een broekpak in gedachten, maar uiteindelijk ging ik voor een denimversie van de Aubépine, een patroon van Deer&doe. Ik maakte eerder een versie met zwart en witte bolletjes. Nu dus een effen versie, wat niet evident was. De eerste keer dat ik het aanhad slaagde ik er in om vlekken te maken voor ik een foto kon nemen. Ik kan me niet herinneren dat ik de stof heb voorgewassen, eerlijk gezegd denk ik het niet, het was een ingeving van het moment. Het kleedje is onveranderd uit de wasmachine gekomen. 
Vandaag is het te donker voor foto's en moeten jullie het doen met een foto 's ochtends op een kapstok met kunstlicht.
Een close up van de plooitjes, waar ik serieus op gevloekt heb. Ook al een foto van 's ochtends die op geen enkele manier de kleur weergeeft.

En een foto in het kunstlicht van het toilet,ergens in de namiddag, snel voor ik het weer zou vergeten. Mijn telefoon zit in mijn zak, wat je kan merken zie ik nu en er zitten al redelijk wat kreukels in de stof, want ik heb al rondgelopen. Ik draag er vandaag mijn lush cardigan bij, wat misschien een beetje call the midwife kleuren zijn (blauw en bordeaux), bedenk ik me net.

Jullie gaan me dus moeten geloven, dit is zonder twijfel een jurk waar ik trots op ben. Ik krijg er geen opmerkingen op dat ik die zelfgemaakt heb, eerder dat ik deze wel niet zelf gemaakt zal hebben en dat ligt aan a) de afwerking en misschien vooral b) de keuze van de stof. Meestal laat ik me verleiden door kleurrijke prints op stoffen, prints die ik nooit zou kiezen in een kledijwinkel. Bij deze aubépine zou ik in de winkel ook niet twijfelen, een ideaal kleedje dat overal bij past. Het lijfje is gevoerd, de rok heb ik niet gevoerd, waardoor het misschien niet de meest geschikte outfit is om nu lange boswandelingen te maken, maar wel kan voor een dagje werk op kantoor.
Ik heb niet echt meer verder gedaan aan het Wearibility Project, tenzij een analyse van mijn kleerkast en vooral van de combinatiemogelijkheden. Outfitgewijs scoor ik nogal zwak is het verdict, me made may in gedachten. En daar is alvast het voornemen gekomen om meer met effen stoffen te werken, dit zal het gemakkelijker maken om te combineren en dus een stap dichter bij een zelfgemaakte kleerkast. En ja, dit betekent dat ik nog wat chambray besteld heb voor toekomstige projecten. 

You Might Also Like

1 reacties

  1. Haaaa, jeej voor de stof en jeej voor het kleedje! Na de eerste lading was ik al verliefd en liet ik me gaan, nu opnieuw. Binnenkort maar eens proberen aan de slag gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen