Nog maar eens Amersfoort

"Amersfoort dat lijkt een beetje op Brugge" zei Jamilla van Jamilla suites waar ik logeerde. Een keurige eenpersoonkamer met lekke...

"Amersfoort dat lijkt een beetje op Brugge" zei Jamilla van Jamilla suites waar ik logeerde. Een keurige eenpersoonkamer met lekker ontbijt en net buiten de stadsring. En een heel vriendelijke gastvrouw.

Maar Brugge? Nee, dat kon ik moeilijk geloven. Op vrijdag had ik vooral het commerciële centrum gedaan en de wandeling in het plantsoen rond de ring. Zaterdag was ik gewoon samen te vegen. Op zondag besloot ik nog wat historische plekken op te zoeken, zoals de Koppelpoort.

Ik passeerde aan de bijzondere ingang van het Flehite museum.
De muurhuizen zijn gebouwd op de fundamenten van de stadsmuur.
Mooie gebouwen op het Zand.
Water en brugjes
Pittoreske straatjes
Dus misschien toch een beetje Brugge?

You Might Also Like

1 reacties

  1. Ziet er echt gezellig uit. Vind ik trouwens van veel Nederlandse stadjes.

    BeantwoordenVerwijderen