UFO: to frog or not? - 1/12

"En als we nu eens van de projecten die we her en der liggen hebben er per maand 1 uit kiezen en beslissen wat we er mee gaan doen? Afw...

"En als we nu eens van de projecten die we her en der liggen hebben er per maand 1 uit kiezen en beslissen wat we er mee gaan doen? Afwerken of aftrekken." De uitdaging klonk niet slecht daar op het breiforum. En eigenlijk was ik er van overtuigd dat het wel zou mee vallen met die UFO's, unfinished objects in het lang uitgeschreven.


Ik vergat echter dat er zo ook wel een aantal verborgen zitten. Ergens in een vergeethoek. Voor deze maand haalde ik er twee boven. 

Een sjaal met lace opgezet op vakantie in Schotland, met wol daar gekocht, het boek daar gekocht en de naalden daar gekocht. Onderweg verloor ik een van die naalden anders had ik de hele overtocht bij gebrek aan slaap vermoedelijk verder gebreid. We schrijven zomer 2010, jawel. 

Ik kwam de bobijn een hele tijd geleden al tegen en plaatste die op mijn bureau. Ik vind de lace zo mooi dat ik er regelmatig naar keek en me voornam, ja ooit. Want ik had schrik dat het te moeilijk zou zijn om te achterhalen waar in het patroon ik was blijven steken. 

Uiteindelijk bleek het een kwestie om het eens rustig te bekijken. Er zijn maar twee rijen die telkens een keer of vier herhaald worden. Het duurde even, en zo herinnerde ik het me ook, maar al gauw zat ik in het ritme en bleek dit de ideale pauze bij het blokken te zijn. Van 28 inch zit ik ondertussen aan 36 en het patroon wil er 60. (Ik meet deze gemakkelijkheidshalve in inch, zoals het patroon.) De kleur is bordeaux, heel warm en stijlvol. De foto heeft wat last van het weer. Ik haalde alles boven in afwachting van de mystery knit along omdat ik iets om handen moest hebben. Dit wordt een "afwerken", maar vermoedelijk niet deze maand.

Nummer twee, een foto met flits die in de verste verten niets zegt over de kleur, eerder Bordeaux met lichtere roze-paarse tinten. En zacht, zacht... Malabrigo lace in velvet grapes, speciaal gekocht voor de laminaria uit knitty.com. Maar ik besefte te laat dat er een fout zat in de meerderingen met de sterretjes. Ook al opgezet in 2010 leert ravelry mij. Pijnlijk.

Ik had het al eerder kunnen uithalen, maar het kwam er maar niet van. Tot nu, de eerste "frog". En meteen ook de wol voor een tweede mystery sjaal, maar daarover vertel ik nog wel eens.

You Might Also Like

0 reacties