Geschiedenis van een berg

Ik bracht het boek mee uit de Limerick, een cadeautje aan mezelf. Ik had het ergens op een eindejaarslijstje zien staan en had alweer de gro...

Ik bracht het boek mee uit de Limerick, een cadeautje aan mezelf. Ik had het ergens op een eindejaarslijstje zien staan en had alweer de grootste moeite om me de naam van de auteur te herinneren toen ik tussen de boeken stond. Iets wat me wel vaker overkomt. 


Geschiedenis van een berg is een fascinerend verhaal over mens worden in een Droomland. Het is zo mooi geschreven, geen woord te veel, dat je er stil van wordt en wat trager gaat lezen. Je wil elk woord proeven en je vloekt een beetje omdat het zo een dun boekje is. Verhelst smaakt naar meer, zoveel is duidelijk. 

You Might Also Like

3 reacties

  1. Oh, heeft peter verhelst een nieuw boek. Dat had ik gemist. Merci voor de tip.
    Als je 't jammer vond dat het een dun boekje was, kan je je wagen aan Zwerm. Behoorlijk dik.
    Zijn boeken zijn ook zo mooi vormgegeven. Zwellend Fruit was (mede daarom) mijn favoriet.
    In blauw gedrukt in plaats van zwart. En er staat zowaar een hoofdstuk helemaal in spiegelbeeld in...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zwerm heb ik verslonden en dan ben ik vooral zijn poëzie blijven volgen, dus dat andere zoek ik eens op en komt al hoog op het lijstje te staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ken je Tongkat? Jaren mijn favoriet geweest ...

    BeantwoordenVerwijderen