Recykleren

Twee weken bij Boomie kon je allerlei moois zien, gerecycleerd uit andere kledij en een nieuw leven gegeven. Hier ligt een stapeltje (naast ...

Twee weken bij Boomie kon je allerlei moois zien, gerecycleerd uit andere kledij en een nieuw leven gegeven.


Hier ligt een stapeltje (naast de af te werken stapel) grondstoffen, verzameld bij Twice en op de rommelmarkt. Mijn recykleren-pogingen beperken zich meestal tot het aanpassen van een te lange of te wijde rok naar een draagbare rok. Ik heb geknipt maar daar is het voorlopig bij gebleven.

Dit was de uitdaging...

Drie truien die ik heb gebreid maar nooit draag. Bij de rechtse moeten de mouwen eruit, de rode en grijze zijn simpelweg te groot. De rode is het resultaat van een foute stekenproef, twee steken te weinig per 10 cm maakt soms toch veel uit. Ik heb hel een aantal keren aangehad, telkens met een twijfelgevoel. Nu is de beslissing er: uittrekken. De grijze is een cria van Ysolda, ironisch genoeg uit haar boek over de perfecte maat. Maar te groot naar mijn goesting. 

Ik haalde de trui uit mijn zak toen ik naar mijn grootvader stapte. Door de velden wond ik de wol op. Daar aangekomen maakte ik thee en deed verder. De knoopjes eruit en vier bollen. Wat een schitterende wol is dit toch, ik kan bijna niet wachten om terug op te zetten. Mijn grootvader grijnsde: "zo deden ze het vroeger ook, als de kinderen uit de trui gegroeid waren." 



En wat het wordt? Een nieuwe cria, in de goede maat deze keer. Hopelijk.

You Might Also Like

1 reacties

  1. Pfoe, amai, daarmee zou ik wel moeite gehad hebben. Maar allez, beter iets dat past en gedragen wordt natuurlijk... Veel succes :)

    BeantwoordenVerwijderen