Cast on

Soms ben je ergens razend enthousiast over en bestel je het in een impulsieve bui online. Dit was zo met de color affection kit bij the pluc...

Soms ben je ergens razend enthousiast over en bestel je het in een impulsieve bui online. Dit was zo met de color affection kit bij the plucky knitter. Ik vind het wel leuk dat een wolwinkel ontwerpers vraagt om voor hen een patroon te ontwerpen en vind het dan ook logisch dat ze een zekere tijd de exclusiviteit daarover hebben. 


Ik heb heel lang zitten twijfelen over de kleuren en de combinaties, zelfs met de handige kits. En er was al van alles uitverkocht. Ik koos er what's a weekend uit en nog een paar andere uit en toen die weer ik voorraad waren bestelde ik. 

De kleuren vielen me wat tegen, zo op het eerste gezicht. Ik had het blauw meer blauw verwacht en grijs in plaats van bruin. Maar toen ik vorig jaar mijn winterjas kocht leek het wel een goede combinatie.

Onlangs haalde ik het pakketje van de zolder en begon het tobben over de volgorde van de kleuren. Deze week lukte het dan om de strengen in een bol op te winden, gewoon met de hand, zodat ik al eens kon voelen. Ik moest nog even checken of ik nu de lace of de fingering heb, maar het is die laatste in plucky feet, een mengeling van 90% merino en 10% nylon. Dat laatste vond ik eerst wat vreemd, maar het maakt het wat steviger veronderstel ik en het breien voelt alvast fantastisch. Door een bijna platte batterij op mijn iPhone las ik de eerste regels van het patroon te snel en begon ik verkeerd, maar het lijkt nu al een color obsession te worden.


You Might Also Like

0 reacties