Hawthorn

Zondag vroeg ik mijn ma om raad over de mouwen van Hawthorn. Ik toonde haar een foto van wat ik al had en een aantal opties uit de flickr gr...

Zondag vroeg ik mijn ma om raad over de mouwen van Hawthorn. Ik toonde haar een foto van wat ik al had en een aantal opties uit de flickr groep. Mijn ma is nogal "traditioneel" in die dingen. Als ik er ooit rotsvast van overtuigd was dat fishsticks alleen lekker zijn met puree en tomaten, dan zit zij daar wel voor iets tussen. De beslissing viel op een beetje mouw, met de poffende kapmouwtjes van bij Verrykerryberry als inspiratie. Ik knipte echter iets te snel waardoor poffende mouwtjes niet echt meer een optie was en het beperkt bleef tot korte mouwtjes.

Oh boy, er is wat te doen geweest rond die deadline. Ik dacht dat ik maandag nog mijn kleedje kon afwerken en toen bleek er al een selectie op de blog van Colette te staan om te stemmen. En plots kon het dan weer wel, dus werd maandagavond nog de zoom en knoopsgaten gestikt, knopen aangenaaid en kon ik dinsdag met mijn nieuwe kleedje naar het werk. Over de middag werden nog gauw foto's gemaakt.


En laat vandaag nu niet de beste dag te zijn, nogal grijs, eerder druilerig weer. Maar wel veel complimenten gekregen op mijn kleedje.
En ja, met rode sjakosse en riempje om het af te maken. Op voorstel van het lief werd de rok tien cm korter en daarmee ook iets korter dan het merendeel van mijn rokken en zeker die waarmee ik ga werken. Maar het stoort me niet en opmerkingen krijg je in Brussel noord toch wel altijd.
Al merk ik wel dat dat riempje naar boven durft kruipen
De stof is random pencil check van Michael Miller, gekocht toen ik mijn bestellingen bij Vermiljoen nog gewoon in Gent met de fiets kon ophalen. De knoopjes komen van op het kraam bij Sint Jakobs. Ik volgde niet de instructies van het patroon, ook al omdat ik de oplossing met een haakje bij het middel maar niks vind, en mat gewoon de afstand om de knopen te verdelen, beginnend vanaf de borsten. Vreemd genoeg heb ik maar de helft van de knopen nodig gehad, maar wat mij betreft is dat voldoende.
Na de testversie heb ik de nepen in het voorpand wat kleiner gemaakt en de panden voor de knopen wat breder. Het zit niet zo aansluitend als de bedoeling is en het lief liep gisteren met heel wat speldjes rond. Spijtig genoeg zag ik niet meteen hoe ik het kon oplossen zonder alles weer uit elkaar te halen en misschien ook nieuwe voorpanden te knippen. Dus hield ik het op het iets verder overlappen van de knoopspanden. Bij een volgende keer ga ik ook wat experimenteren met de breedte van de nepen op het rugpand.
En ik had speciaal mijn rode schoenen aan, maar aangezien je die op geen enkele foto ziet, toon ik ze maar hier.
Maar het allerleukste is wel het zwiereffect van de rok en meteen ook wel de reden waarom ik me wel kan inbeelden dat er nog een versie van dit patroon volgt.

You Might Also Like

4 reacties

  1. Leuk Patricia! Viel het een beetje mee? Ik hoop deze in mijn vakantie ook nog te kunnen maken. Heb je veel moeten aanpassen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alleen de nepen op het voorpand wat smaller gemaakt, omdat Colette blijkbaar voor C-cups ontwerpt, maar je ziet wel dat het op de rug wat strakker zou mogen zijn, dus de volgende keer vergroot ik die een beetje.

      Verwijderen
  2. Cool zeg, ik wil er ook snel eentje. Dit inspireert, heel mooie stof!

    BeantwoordenVerwijderen