Me made may

Een nabeschouwing, ik wou elke dag iets zelfgemaakt aan. Dit zou je als redelijk gelukt kunnen beschouwen, want 1) het was redelijk koud, du...

Een nabeschouwing, ik wou elke dag iets zelfgemaakt aan. Dit zou je als redelijk gelukt kunnen beschouwen, want

1) het was redelijk koud, dus kon ik altijd een gebreide trui aan
2) ik heb redelijk wat zelfgemaakte kledingstukken in mijn kleerkast hangen
3) ik draag elke nacht een zelfgemaakte pyjamabroek
4) ik draag eigenlijk regelmatig dingen die ik zelfgemaakt heb en sommige van mijn collega's halen die er ook wel uit (omwille van de kleuren, niet de afwerking denk ik dan)

Maar
1) ik draag graag een jeansbroek en veel bloesjes had ik nog niet. Ik maakte er wel een aantal
2) bij een jeans zijn t-shirts eigenlijk de max en voorlopig is het bij die ene poging gebleven
3) sommige van mijn eerste rokjes zijn toch niet zo fantastisch afgewerkt
4) soms kies ik kleurrijke stofjes terwijl ik op sommige werkdagen liever minder opval (maar ik heb gesproken voor publiek in een zelfgemaakt kleedje)
5) ik heb ook leuke zelfgekochte kleren in mijn kleerkast hangen

Conclusie: ik heb de gaten in mijn kleerkast wel wat gevonden en dit kan me helpen om wat gerichter op zoek te gaan. Zolang het maar plezant blijft natuurlijk.

Het tweede deel ging over de stapel half afgewerkte stukken of kledingstukken waar een retouche nog nodig is. Hier een iets minder rooskleurig beeld, denk ik. Na het grote repareerfeest schoot ik in actie: de tuniek waarvan tijdens het strijken gebleken was dat de katoen toch dunnetjes geworden werd twaalf cm korter, een groen velours rokje werd eindelijk korter, ik maakte van een lange rok uit de Think Twice een kortere versie,... Ik heb het tricot jurkje al aangehad, maar daar ga ik eens apart over bloggen. Maar mijn broek ligt er nog steeds, ik nam ze deze week mee naar de les om een tweede mening te hebben. Het jurkje is ook al wat verder gevorderd maar ik moet nog iets vinden voor de boord.

En ik heb een hoop nieuwe dingen gemaakt met stoffen uit de stapel. Ik ben vooral blij met de triangelbloesjes en het uilenrokje.



You Might Also Like

0 reacties