This is Knit

Om te antwoorden op de vraag van Dominique . Nee, geen wolwinkels in Kopenhagen, ik heb er niet echt naar gezocht, wel wat adressen opgeschr...

Om te antwoorden op de vraag van Dominique. Nee, geen wolwinkels in Kopenhagen, ik heb er niet echt naar gezocht, wel wat adressen opgeschreven maar ik was niet echt teleurgesteld toen ze gesloten of verhuisd bleken. Ik wist dat ik in Dublin een namiddag tijd had. Een leuke combinatie work & pleasure, zeg maar. Kate Davies had het over This is Knit op haar blog. En daar wou ik een bezoekje brengen. Het was even zoeken, zo zonder kaart, maar het Powerscourt centre staat goed aangeduid vanuit de winkelstraat en is de moeite om een ommetje te doen. Voor This is knit maar ook voor de buren waar ik een lekkere sandwich met thee bestelde.


"Oh, this is lovely", zei de vrouw die me bediende en me aan Melanie deed denken. Melanie uit een serie waar ik geen naam op kan plakken. Ze keek naar de zakken bij mijn voeten. Ja, ik had me goed voorbereid. Op de vlucht las ik Colours of Shetland en probeerde ik te kiezen. Al had ik dat eigenlijk al wel gedaan. Mijn favoriet is de Ursula cardigan en terwijl ik de tekst las, besloot ik dat steeken toch maar eens te proberen. De kleuren vind ik mooi, maar ik wou net iets feller. En kijk, nadat ik mijn kleuren gekocht had, publiceerde Kate een selectie van andere versies. Ik vermoed dat mijn kleuren dicht in de buurt komen van die laatste.


Ik kocht ook wol voor de Northmavine hap. Kate maakte de ontwerpen met Jamieson & Smith wol en ik wou dezelfde wol gebruiken. Meteen een goede reden voor de uitstap naar This is Knit. Ik zocht nog snel een rondbreinaald, zeker toen bleek dat ik die wol nooit in mijn tas zou krijgen en ik dus wel bagage zou moeten inchecken. Ik ben meteen aan de slag gegaan en ben ondertussen al twee herhalingen ver.

You Might Also Like

0 reacties