De stapel

Ik weet niet hoe het bij andere naaisters is, maar hier ligt een stapel van ideeën, plannen en onafgewerkte stukken. In de eerste twee geval...

Ik weet niet hoe het bij andere naaisters is, maar hier ligt een stapel van ideeën, plannen en onafgewerkte stukken. In de eerste twee gevallen ziet u enkel een hoop stof liggen, in het tweede geval is het wat lastiger, dat stapelt namelijk moeilijker. En dat is ook mossel nog vis, ze kunnen niet bij de stof en niet in de kleerkast. Dus zondagnamiddag, toen het volk naar huis was, selecteerde ik een paar stukken en haalde mijn naaimachine nog eens boven. Mijn goesting was groot, mijn realiteitszin iets minder. Maar kijk, ik sliep als een roosje in mijn nieuwe pyjamabroek en nog eentje voor in de kast. Het patroon komt uit de les en de stof is een soepele ikeastof, voor de zottigheid is één maar driekwart lang. Ik moest enkel nog de rekker en de pijpen omzomen. Niet echt veel gewerkt, maar met verkiezingsuitslagen is er veel afleiding.

Op maandag kwamen ze voor het sanitair en had ik een dag recuperatie van mijn voorzitter zijn. Ik haalde een iets gedurfder stuk uit de stapel. Een lange rok die ik bij Twice kocht in hun salesperiode voor 2 à 3 euro, maar waarvan ik toen al wist dat ik er niet in paste. Maar een lange rok is veel stof...


Ik tekende nog een A-lijntje over uit het allemaal rokjes boek van de madame om eens te passen, maar mijn idee klopte. Alleen het knippen was eens diep inademen. Ik recupereerde de rits en moest uiteindelijk ook de zijkant nog innemen, want hij viel letterlijk over mijn heupen.


Maar kijk, een nieuwe herfstrok,... Een ideaal recyckleerprojectje als je het mij vraagt. Bovendien zegt iets me dat dit al eens een recykleerproject was geweest, mooi overlockte zomen, geen naamkaartje,...


Drie stukken uit de stapel kunnen in de kleerkast, niet zoveel als ik gehoopt had, maar toch ook al iets.

You Might Also Like

1 reacties