Op zondag

Deze zondag was ik veel te vroeg wakker, geen idee waarom dat in het weekend wel lukt en in de week zo moeilijk. Ik had een afspraak met een...

Deze zondag was ik veel te vroeg wakker, geen idee waarom dat in het weekend wel lukt en in de week zo moeilijk. Ik had een afspraak met een vriendin om het MSK te gaan bezoeken en nadien ging ik nog een pakje ophalen op Petit Bazaar. Ik dacht dat ik alle stofjes van bij Vermiljoen wel kende maar ik liet me toch verleiden tot iets extra. Ongelooflijk hoe snel haar stoffen soms uit verkopen, maar ze had ook goed nieuws voor me. Nog efkes geduld. Nadien kookte ik een lekker stoofpotje, inktvisringen met curry en rijst en kroop ik achter mijn naaimachine. Ik had die hele sew-a-long nu al zo lang genegeerd. Al had ik wel al alles door gelezen en wist ik zo ongeveer waar me aan te verwachten. Alleen zit het Asher-hemd toch iets anders in elkaar. Je zou het bijna vals spelen kunnen noemen, geen rugpas, geen borstzakje,... Echt wel een simpele versie. Maar eerst het stofje, want ook daar ben ik van gedacht veranderd. Ik kreeg een leuke foto binnen met een boodschap waar elke tante trots van wordt: "wat vind je van het kleedje? Goed he, ze wou het niet meer uit doen." Ik wist dat het haar lievelingskleur was toen ik het kocht op de rommelmarkt in Mauerpark (Berlijn). Ik zag er een rokje in, zoals mijn lief tegen de nieuwe ouders vertelde, maar ik besloot het te verknippen voor een kleedje voor mijn nichtje. Heel zuinig, zonder goed te weten wat met de rest aan te vangen. Het stofje had al een rare vorm toen ik het kocht en nu was het helemaal puzzelen. De beste les van de afgelopen weken is wel dat je zelf kan kiezen waar je stofvouw zit, zo knip je een stuk zuiniger. Alleen opletten met het patroon, ik herhaal het hier vooral voor mezelf omdat ik er deze week ook tegen zondigde. Al beweert iedereen dat het niet opvalt. Maar ik zoek dus nog ideeën voor lange, smalle stroken met een druk patroon. Je moet het zonder foto's doen, want het lief wil nog proberen om de foto's van op het kaartje te recupereren, dus plakte ik de papieren onderdelen aan elkaar en stelde vast dat alleen de kraag niet zou lukken. Maar ik ga die gewoon in effen doen, zoals ik de zak van het stoere meisjespatroon in effen blauw ging doen. Ik begon met de rest en heb nu een hemd met mouwen, maar nog zonder kraag en knoopsgaten. Alle foliekes heb ik achterwege gelaten, vrees ik, ook al omdat ik het niet steeds kon plaatsen. Maar het Apple patroon is aangekomen, dus bij deze: er komt een volgende versie en dan teken ik die staander en doe die boordjes aan de bies en mouwen. Misschien niet allemaal in dezelfde versie.

You Might Also Like

1 reacties

  1. Zet dat lief eens in gang zeg, ik ben onderhand wel benieuwd naar foto's!

    BeantwoordenVerwijderen