En terwijl we bezig zijn

For English, scroll down Meer foto's. Ergens aan het begin van de maand kon ik mijn cria afwerken en de knoopjes aannaaien. Sindsdi...

For English, scroll down Meer foto's. Ergens aan het begin van de maand kon ik mijn cria afwerken en de knoopjes aannaaien. Sindsdien draag ik die regelmatig, maar had ik hier nog geen foto's gepost. De constructie zit geniaal in elkaar en het breien was ondanks de lange rijen heel aangenaam. En dan nu het dilemma. Zit het niet te ruim? Sommigen vinden het oké, andere vinden het teveel. Dankzij deze post op Ysolda's blog weet ik waar de fout gebeurd is. Ik mat mijn borstomtrek om de maat te bepalen, zonder rekening te houden met mijn cupmaat. In the beginning of this month I've finished my cria. I've been wearing it since some time and I like it. The construction is genious and the knitting was mindless but didn't bore me at all, even if the rows were long. And then there is the dilemma: my cria is rather roomy, some like it, others think it is too much. Thanks to this post on Ysolda’s blog I know what has happened. I measured my bust and used that to decide on the sizing. I’ve been wearing it a some time trying to figure out what to do. My curves are absolutely hidden, which can be a good thing, but is maybe a bit too much in this case.

You Might Also Like

3 reacties

  1. Wat een leuke blog heb je. Ik ben ook bezig met het breien van Cria, voor mijn dochter dan. Zij wil er lange mouwen aan. Mijn dochter is 13 en heeft nog de 'ideale' maten voor dit vest. Ik hoop dan ook van harte dat hij haar leuk zal staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bedankt. Ik wou eigenlijk ook lange mouwen, maar had te weinig wol. Als ik zou herbeginnen kan ik ze wel wat langer maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er is niets zo moeilijk om een vest of trui goed passend te krijgen, vond de cria eerst wat te eenvoudig, ik brei graag iets met iets in, maar dit lijkt me wel een goede oefening om dat maten gedoe onder de knie te krijgen voor ik mij aan de andere modellen uit het boek waag

    BeantwoordenVerwijderen