Vocabulaire

Er bestaat een woord voor. Dat wist ik niet. Allez, er bestaat een schoon woord voor. Ik had het eerder ook al “vegeteren” horen noemen. Je ...

Er bestaat een woord voor. Dat wist ik niet. Allez, er bestaat een schoon woord voor. Ik had het eerder ook al “vegeteren” horen noemen. Je kan je al meteen inbeelden hoe dat klonk en welke bijklank het had. Maar blijkbaar is er ook zoiets als cederen. Geen idee hoe je het uitspreekt, maar het is wel mooier om te zeggen dat je efkes afstand doet, de wereld buitensluit en je terugtrekt. Hoe je het dan doet is van weinig belang. Je doet het bewust, knipt de banden efkes door en laat die wereldbol maar draaien. Ik heb de voorbije maanden meermaals moeten durven toegeven dat het nodig was, dat ik gewoon aan mijn grenzen zat, of eigenlijk er al over of eigenlijk wou ik het soms nog niet toegeven en trapte ik koppig door alsof een fiets waar de ketting is losgekomen. En ja, het is al eens verleidelijk om me er in te laten wegzinken, langer dan nodig, gewoon omdat het kan of omdat het leuk is. Overdag in pyjama en dvd’ke. De wereld mijn bed of zetel. Maar altijd kom ik weer van mijn wolk, uit mijn nest en kijk met nieuwe ogen naar de wereld. Ik maak een sprongetje en kan er weer tegen aan.

You Might Also Like

1 reacties

  1. Oh, I've been there... :) Nu heeft het kind ook nog een naam: hoera!

    BeantwoordenVerwijderen