Meisje

Ik stond vanmorgen bij de bakker om een koek, ik was het brood vergeten en vond dat ik wel een koek verdiend had. Het was al lang geleden ei...

Ik stond vanmorgen bij de bakker om een koek, ik was het brood vergeten en vond dat ik wel een koek verdiend had. Het was al lang geleden eigenlijk. “En woon je terug in je huisje?” De bakkersvrouw, allez, ze bakken niet zelf maar verkopen brood en koeken die ’s morgens geleverd worden. Ik vertel dat het nog niet echt af is, maar ik wel al blij ben. Ja, maar meisje, het waren rigoureuze verbouwingen. Waarschijnlijk stonden alleen nog de muren recht.” Ze zegt het hartelijk en plots voel ik die krop in de keel. Het is duidelijk nog niet helemaal verteerd. Ik ben duidelijk een mietje. Maar het is een fantastisch gevoel om al die mensen rond me te hebben die zo mee geleefd hebben.

You Might Also Like

1 reacties

  1. Een bakkersvrouw die zomaar rigoureus gebruikt, je zou voor minder een krop in de keel krijgen ;-) Goeie moed!

    BeantwoordenVerwijderen