Ingesmeerd en bijna klaar

En tussendoor kan je gerust letterlijk nemen. Ik heb van de feestdag gebruik gemaakt om mijn vloer te behandelen. Bruine zeep blijkt bijna ...

En tussendoor kan je gerust letterlijk nemen. Ik heb van de feestdag gebruik gemaakt om mijn vloer te behandelen. Bruine zeep blijkt bijna onmogelijk te vinden, dus werd het nog een merkproduct tegen vervelende vlekken. Na nog eens assepoes-gewijs al schrobbend over de vloer te zijn gegaan was het na het drogen tijd voor het product, met een verfrolletje aan te brengen. Uiteraard moet dat drogen, pas na vier uur mag je er op lopen. Ik had naar de voordeur kunnen werken en dan op stap kunnen gaan. Al zou ik zonder internet niet geweten hebben dat ze aan Dok zitten of laat staan dat ik me in mijn werkoutfit daar zou hebben durven vertonen. Ik had ook de handleiding volledig kunnen lezen en ontdekken dat ik na vijf minuten al het overtollige product moest verwijderen, maar dat vertel ik wel een volgende keer. Of ook niet. Eigenlijk was het het perfecte excuus om me te nestelen in de leefruimte. Die er trouwens al wat beter uit ziet. Mijn naaimachine had ik voorzienigheidshalve al verhuisd, of wat dacht je?

Ik was begonnen met een foto van de stapel gyproc en isolatie en mijn idee was dat ik elke avond een nieuwe stand van zaken zou online zetten. Alleen had ik na zo'n dagje daar niet echt meer de moed voor. Ik heb isolatie gesneden, je hebt er geen gedacht van. Het ergste van al was dat het maar niet vooruit leek te gaan, de eerste dag zijn er massa's latjes en plankjes gezaagd, gevezen, noem maar op, maar tegen het einde van de dag zag je alleen de isolatie die ik gesneden had. En dan nog niet eens de helft van de ruimte.




De grootste ramp was de stelling, de bedoeling was dat ik me dan meer op mijn gemak zou voelen, maar voor iemand die hoogtevrees heeft op een blad papier is wel meer nodig. Het was een heel gedoe om er op en af te kruipen, ik bespaar u de details. Het was geen fraai zicht.

De tweede dag kon er dan eindelijk met dat dampscherm en gyproc aan de slag. Maar zoals u merkt, het is nog niet af. Ze komen zaterdag terug voor dat stukje aan het schuifraam en aan de lichtstraat (die trouwens ook nog met gyproc moet afgewerkt worden).




You Might Also Like

0 reacties