De witte koningin

Ik had het nooit gedacht, maar deze keer kon het koninginneverhaal me minder boeien. We waren tezelfdertijd Game of thrones aan het zien en...

Ik had het nooit gedacht, maar deze keer kon het koninginneverhaal me minder boeien. We waren tezelfdertijd Game of thrones aan het zien en blijkbaar haalde ik personages door elkaar. Maar voor de rest is het een klassieke Philippa Gregory. Elizabeth is een jonge weduwe die de koning hulp gaat smeken omdat iemand de eigendommen van haar man heeft ingepikt. Ze wacht hem daarvoor op langs een weg waar hij zal passeren. Hij valt als een blok voor haar en trouwt in het geheim met haar. Ze zijn tot over hun oren verliefd, maar het past niet meteen in de plannen van een paar edellieden. Dus is er al eens een oorlog, wordt er strategisch getrouwd,... Ik was soms een beetje de draad kwijt met al die Edwards en Georges maar al bij al leest het wel vlot weg. En het is het begin van een nieuwe familietak, dus ik denk wel dat ik verder ga lezen.

You Might Also Like

0 reacties