Ticket al gekocht?

Ik kreeg de vraag van mijn baas. Ik had liever gehad dat hij me een vraag stelde over het één of ander dossier dan een vraag over mijn zomer...

Ik kreeg de vraag van mijn baas. Ik had liever gehad dat hij me een vraag stelde over het één of ander dossier dan een vraag over mijn zomerplannen. Misschien wou hij hip en jong doen, maar het lukte me maar moeilijk. Ik haalde de schouders op en probeerde zijn vraag te negeren, niet erg beleefd ik geef het toe. Ik heb er simpelweg nog niet bij stil gestaan. Ik ben niet in de mood voor zomerplannen. Het is veel te koud. Ik heb vorige zomer het enige festivalticket dat ik op zak had verkocht omdat ik er geen zin in had, ik had genoeg optredens gezien op de Gentse Feesten en het was ook allemaal zo veel op een hoop. Verhuizen, plannen maken,... Ik weet ook niet goed waarom ik me zijn vraag zo aantrok. Misschien zijn het de komende feestdagen, waar ik altijd wel wat weemoedig van word. Misschien is het omdat ik zijn stem op mijn voicemail hoorde, een pakje op het oude adres geleverd, ook al had ik de adreswijziging doorgegeven. Dus moest ik wel bellen en dus moeten we wel afspreken. En ik kijk er tegen op. Het is bijna vijf maanden geleden dat ik hem gezien heb en ik heb geen spijt van mijn beslissing. Maar nu wordt het toch een beetje in mijn gezicht geduwd. Of misschien zijn het toch de feestdagen of de winterkoude...

You Might Also Like

3 reacties

  1. Lijkt me inderdaad niet leuk om weer de 'confrontatie' aan te gaan. Zo rap mogelijk doen, dan ben je ervan af!
    Courage en hoe dan ook toch mooie dag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je volgende zomer wordt er ongetwijfeld eentje die niet uitblinkt in de grote plannen of verre reizen, maar eentje met zomerse gezelligheid, in je eigen huis, op je eigen terras, op je eigen Feesten.
    Het wordt een prachtzomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij zitten die donkere eindejaarsdagen er toch ook voor veel tussen. Maar daarvan weten we dat ze weer overgaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen