Ook af: de schort

Ja, de eerste dagen van het verlof worden hier gevuld met allerlei karweitjes, zoals een wasmachine laten draaien, wat herstelwerk, het verw...

Ja, de eerste dagen van het verlof worden hier gevuld met allerlei karweitjes, zoals een wasmachine laten draaien, wat herstelwerk, het verwijderen van de driegdraadjes en zetten van de knopen op mijn schort,... Schort? Jawel, het tweede naaiproject is een feit, het derde is ook al in wording, want geloof het of niet ik ben er in geslaagd om één van de lessen te arriveren zonder mijn schort, maar wel met de stof voor het nieuwe project dus kon ik daar al beginnen knippen.

Het werd nog een gedoe met die ruitjes, bij de onderste boord was het de bedoeling om eerst 1cm en dan 2cm om te plooien, maar de juf zei doe maar op het lijntje van de ruitjes. Alleen bleek ik natuurlijk niet zo recht geknipt te hebben en dus werd het ietsje meer ingelegd. Qua lengte zit het wel goed vind ik. Verder leerde ik ook dat die kopspelden wel degelijk nut hebben bij het stikken, eigenwijs word ik dan genoemd. Mijn ma huiverde een beetje toen ik het verhaal vertelde want ze moest denken aan die ruitjesstof die haar ma ooit kocht voor een bloes te maken. En niet van die goedkope, zoals bij mijn ikea stofje maar dure.



En wat ik het leukste vond aan de schort, namelijk dat je er helemaal in zit, vind ik meteen ook het verschrikkelijkste. Ik weet niet of je het goed kan zien op de foto, maar het lukt me simpelweg niet om de linten normaal te strikken. Sowieso strik ik die liever op de voorkant, maar nu is er toch wel te veel stof om mijn Marilyn-vormen te bedekken en gewoon van achter te strikken. Ik heb er niet te veel bij stil gestaan in de les en gewoon het patroon van de lesgeefster overgenomen. Ik hoop dat de rest van mijn klasgenoten toch iets meer alert is geweest want anders worden het allemaal schorten voor de mannen. Misschien daarom dat de lesgeefster het over barbecue-schorten had? Al gaf ze toe dat het patroon dateerde van voor ze punten is gaan tellen en toch wel 15 kilo meer woog.



Het is wat vervelend, maar veel kan ik er nu niet aan doen. Ik denk dat ik de schort terug mee doe naar de les en ga vragen om er een extra knoopsgat in te mogen steken zodat ik een van de linten er door kan halen en dan toch weer van voor te strikken.

Voor mijn tas ga ik alvast de lengte van de linten controleren voor ik ze knip, want ik heb graag een schoudertas.

You Might Also Like

0 reacties