Het goede doel

Het einde jaar is ongetwijfeld het moment dat je overstelpt wordt door de organisaties die je herinneren aan hoe goed we het wel hebben: ker...

Het einde jaar is ongetwijfeld het moment dat je overstelpt wordt door de organisaties die je herinneren aan hoe goed we het wel hebben: kerstkaartjes, chocolade, kaarsjes,... het kan niet op. Ik word al bijna wantrouwig als ik op straat word aangesproken, maar meestal doe ik gewoon mijn duit in het zakje. Want geef toe, we hebben niet echt veel om over te klagen. We zijn gezond, we hebben werk, we hebben familie en vrienden die voor ons klaar staan,.... Dus toen de mannen van de reclameregie om iets te schrijven over een leuk initiatief van Joyvalle (Let op, je hoort die vogeltjes fluiten als je de site opent), ik moest in elk geval niet lang nadenken. Vooral ook omdat het zo simpel is om mee te doen.

Gedurende heel de maand december schenken ze 5 eurocent per verkochte liter melk aan de Cliniclowns. De melk herken je aan de vogeltjes, ik hou vooral van hun griesmeelpudding. Heb je die al eens geprobeerd? Het is een actie waar ze natuurlijk ook wat publiciteit aan willen geven, via een hoop blogs maar vooral ook via het grote smoelenboek. En de Cliniclowns kennen we natuurlijk als de clowns die kindjes gaan bezoeken in het ziekenhuis om ze aan het lachen te brengen. Wat ik niet wist is dat hun team uit 17 professionele clowns bestaat, en natuurlijk een heel team van vrijwilligers. Ze zijn het hele jaar actief en zorgen voor de nodige afwisseling, want die ene keer dat ik in het ziekenhuis lag vond ik het toch maar vervelend en dan kon ik mezelf nog een beetje bezighouden, laat staan dat je daar weken moet blijven.

Het initiatief van Joyvalle is dan ook een ideale kans voor de Cliniclowns om geld in te zamelen om zodoende hun werking, het aanbieden van afleiding en ontspanning aan zieke kinderen, verder te kunnen zetten. Bij Joyvalle zien ze het in elk geval groot, voor de miljoenste liter plannen ze zelfs een grote stunt. En dan begin ik al meteen te rekenen, hoeveel melk kopen wij wel niet op een maand?

Maar wat kan je nog doen? Behalve melk kopen? Je kan ook een rode neus op je facebookprofiel zetten, wat ik alvast heb gedaan. Het moeten niet altijd stripfiguurtjes zijn. Dus lach eens in deze donkere dagen, het is ook voor het goede doel.



You Might Also Like

0 reacties