Finished: Paper dolls

For English, scroll down Het heeft me best wat tijd gekost om deze trui af te werken. Ergens in maart heb ik opgezet en pas vorige week was ...

For English, scroll down

Het heeft me best wat tijd gekost om deze trui af te werken. Ergens in maart heb ik opgezet en pas vorige week was het af. Ik heb er niet heel de tijd aan gebreid, maar kleurbreien neemt best wat tijd in beslag, hoewel het best verslavend is.

It took me quiet some time to finish this sweater. I cast on in March and have finished only last week. Of course, other projects came in between but colour work takes quiet some time, even though it is addictive



Ik had de trui al aangepast tijdens het breien maar toch was ik niet helemaal tevreden met hoe hij er uit ziet. Kate Davies heeft ondertussen het patroon aangepast en obv de opmerkingen denk ik dat ze de minderingen in de pas nu meer gelijk verdeeld heeft. Ik volgde nog het oude patroon en daar kwam in één rij plots alle minderingen, waardoor het er nogal wobbelig uitziet. Maar ik kreeg al meteen de dag dat ik het aan had een compliment en zij vond het wobbelige juist leuk. Toen ik in de naailes mijn bezwaren uitte zei de lesgeefster (waar ik vorig jaar ook breien bij volgde) dat ze het zo zou laten en twee klasgenoten dachten net dat het er om gedaan was. Tegen zo veel weerstand kan ik moeilijk nog iets inbrengen. En het moet gezegd worden, hij zit voor de rest fantastisch en de wol is gewoon super. Ik denk dat ik nog wat van die kasjmier bij Wolhuis ga halen.



I had tried on the sweater while knitting, so I knew it would fit but somehow I was a bit disappointed when it turned out a bit "wubly". I know Kate Davies has already adapted the pattern and I guess the decreases are now more evenly spread throughout the yoke, I still used the old pattern when all decreases are done in a single row. But the first day I wore it, I already had a compliment and she thought I had done it on purpose, the wubly bit. When I explained my doubts to my knitting teacher, she also thought it best not to change a thing and my class mates liked it just the way it is. I can not fight so much resistance, and I must say, I like the way it feels, I like the colours and I guess I'll return to my LYS for some more of this delicious cashmere.

You Might Also Like

1 reacties

  1. Proficiat! Een trui is altijd een hele opdracht. Ik vind hem er leuk uitzien, de poppetjes maken het speels, en er is een goed contrast in de kleuren. En veel succes met de volgende trui!

    BeantwoordenVerwijderen