Neem eens de tram

Het blijft een gedoe die trams in Gent, sinds kort ben ik een fervent gebruiker, uit luiheid ik geef het meteen grif toe. Voordien had ik ge...

Het blijft een gedoe die trams in Gent, sinds kort ben ik een fervent gebruiker, uit luiheid ik geef het meteen grif toe. Voordien had ik geen abonnement maar met mijn tijdelijke residentie buiten de stad heb ik die wel. Tram 1 was tot voor kort mijn favoriet, in snelvaart naar het justitiepaleis, meer moest dat niet zijn, nu er de extra lijnen bij gekomen zijn is het altijd wel wat zoeken. En als je zoals Tim behulpzaam probeert te zijn wordt dat niet altijd in dank afgenomen. In mijn geval viel het goed mee, de gast vroeg of de tram naar de Korenmarkt ging, ik antwoordde van niet maar bevestigde op zijn vraag dat de Rozemarijnbrug wel tot de haltes behoorde, waardoor ik er zelf aan dacht dat ik eigenlijk ook beter daar afstapte voor mijn les. Hij bedankte me en ging naar een Indische toerist die hij net de verkeerde info had gegeven en ik zag ze vanaf de Rozemarijnbrug in een geanimeerd gesprek en met een stevige tred richting Korenmarkt trekken.

You Might Also Like

1 reacties

  1. Onlangs te lang blijven zitten en aan de Brugse Poort geëindigd, gelukkig was het toen net zalig weer voor een stevige wandeling...

    BeantwoordenVerwijderen