Rood & wol

For English, scroll down Voor ik vertrok naar Schotland kreeg ik een duidelijke hint van iemand die zijn rode sjaal uit lamswol kwijt geraak...

For English, scroll down

Voor ik vertrok naar Schotland kreeg ik een duidelijke hint van iemand die zijn rode sjaal uit lamswol kwijt geraakt was en enkel voor die reden wel nog eens naar Schotland moest gaan. Aan schapen of sjaals was er niet meteen gebrek, maar de wol zelf bleek niet altijd evident. Meestal waren de winkels al gesloten of hadden ze enkel de klassieke wol die je ook hier vindt, niet meteen wat ik zocht. De eerste wol die ik vond was in een toeristenwinkel, een rest op een kegel en bijlange niet zo dik als wat ik in gedachten had. Een dag later kocht ik ook breinaalden (zou je trouwens geloven dat ik er al één van kwijt ben, vermoedelijk op bed laten liggen in de laatste b&b toen er toch water uit de douche bleek te komen). Het patroon dat ik al lang eens zou willen breien had ik niet bij en met deze wol zou het toch niet lukken, dus ging ik maar experimenteren met een simpel blokjespatroon. Maar geef toe, het resultaat trok nergens op. Veel te los en bijlange niet zo stoer als ik zou willen.



Before I left for Scotland, someone gave me a clear hint that he had lost a red woolen scarf, a good reason for him to return to the country. Finding sheep or scarves was hardly a problem, but yarn was another story. Often the shop was closed or they only had the traditional stuff, not what I had in mind for this. The first yarn I liked was a rest on a kone in a touristic shop. A day later I bought needles and I tried experimenting a bit. The pattern I had in mind called for chunky yarn and this was definitely not suitable, so I decided to try a little block-pattern. But the fabric turned out too lose and hardly what I want.


Ik heb het dan ook al na twee blok-rijen opgegeven, ben in het boek dat ik net gekocht had gaan bladeren en heb maar een sjaal voor mezelf opgezet. Heel egoïstisch, ik weet het, en als ik die ene breinaald niet verloren had was ik ondertussen ongetwijfeld een serieus eind opgeschoten. Al was het maar omdat de zee heel woelig was op de terugreis en ik van breien meestal wel kalm word.



So I gave up after two patterns, I looked in the book I've bought and cast on a scarf for myself. I know, very egoistic and if I hadn't lost that one needle I probably would have had a larger piece by now because the sea on our way home was quiet rough and knitting is a great way to calm down.

You Might Also Like

2 reacties

  1. schoon! Maar het ziet er wel ingewikkeld uit (zegt diegene die thuis een boek liggen heeft met kabels en er geen beginnen aan ziet)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niks ingewikkeld, wat samenbreien en omslaan, en alles komt goed. Kabels zijn vaak een ander paar mouwen, maar met een kabelnaald komt alles wel goed. Ik vind het alleen lastiger om te breien op de trein.

    BeantwoordenVerwijderen