Van schooljaren en workshops

Het schooljaar breien is al weer een tijdje achter de rug. Ik kon mijn getuigschrift voor het derde jaar ophalen. Het werd ook een beetje ee...

Het schooljaar breien is al weer een tijdje achter de rug. Ik kon mijn getuigschrift voor het derde jaar ophalen. Het werd ook een beetje een afscheid van de groep. Volgend jaar ga ik iets anders doen, een bewuste keuze. De organisatie van de lessen verliep wat hectisch. Om dit jaar te kunnen organiseren had de school in september de eerstejaars overgehaald om meteen over te stappen naar het derde jaar. Wij de tweedejaars waren best blij met die mogelijkheid, maar eigenlijk hadden we misschien ook wel ons tweede jaar opnieuw willen doen. Onze lesgeefster was door een ongeval nogal lange tijd afwezig geweest en de vervanging was niet altijd vlot verlopen. Het bleek al gauw dat het moeilijk zoniet onmogelijk ging zijn om voldoende inschrijvingen voor het vierde jaar te hebben. De school wou het zelfs niet proberen, maar als toegift mochten we wel een jaar terugkeren naar het tweede jaar. Het is verre van zeker dat dat vierde jaar er daarna wel zal komen. Maar het eerste jaar was best wel populair en plots zijn er wachtlijsten om het tweede jaar georganiseerd te krijgen. Een soepje. Ik had voor mezelf al uitgemaakt dat ik dat tweede jaar niet opnieuw wou doen. Het viel me steeds lastiger om aanwezig te zijn op de wekelijkse lessen en ik brei best wel vaak buiten de lessen. En hoewel de lesgeefster haar best deed, haalde ze meestal haar neus op bij Engelstalige patronen of rondbreinaalden. Spijtig, maar niks aan te doen. Ik ga me in elk geval niet vervelen, ik ben nu ingeschreven in het eerste jaar naaien, samen met een vriendin. Ik wil eens zien of het me ligt om met een naaimachine om te gaan voor ik zo een ding aanschaf. En voor de rest ben ik nog aan het twijfelen over een aantal workshops, misschien iets met schrijven of met koken ofzo. Ik ben er nog niet uit, ondertussen heb ik mezelf al de taak opgelegd om weer wat vaker te koken en ook wat dingen uit te proberen, het is tenslotte mijn eigenste blog.

You Might Also Like

0 reacties