A very good trip

Het was me wat deze namiddag. Ik was met de auto naar West-Vlaanderen gereden, het idee was simpel: langs de ring van Tielt eens een andere ...

Het was me wat deze namiddag. Ik was met de auto naar West-Vlaanderen gereden, het idee was simpel: langs de ring van Tielt eens een andere weg proberen. En terug via Waregem-Zulte. In Tielt ging ik te snel van de ring, maar dat was niet meteen een probleem. Al hebben ze op dat terras toch wel eens raar gekeken toen ik niet onmiddellijk startte. Ach, het voordeel van een L. Terugkeren was dankzij de wegenwerken in Waregem niet evident. Het werd een toertje langs Vichte, Anzegem, Wortegem,... allemaal onbekend terrein. Volgende week begint de Very Good trip, waar ik al eerder eens over schreef, ook tegen betaling. Ik geef het toe. En ik weet dat het idee me nog steeds wel aanspreekt, maar ik ben er nog lang niet klaar voor. Ik werd moe en dan worden mijn reflexen toch wat anders. Maar ooit komt de dag, dan rij ik van Cannes naar Rome, langs autostrades, langs kleine wegjes. Op de terugkeer uit Normandië begon het al te kriebelen, de departementales om de péage te vermijden, maar ook voor dat ultieme vakantiegevoel. Op het gemakje, de wijdse velden met de bloeiende koolrabi, het is efkes vloeken als je na een tractor rijdt, maar dat is tijdelijk. En dan maar meezingen met radio nostalgie, als je al de zender te pakken krijgt, foute disco en Franse hits. Meer dan dat heb je niet nodig voor vakantie...

De 16 kandidaten rijden rond met leuke nieuwe auto's: de Renault Mégane Coupé-Cabriolet et Renault Wind en ook dat moet wel tot de verbeelding spreken. En eerlijk, ik denk ook wel dat ik eens een kijkje ga nemen, zonder dat ik er centen voor krijg. Geef toe, wie wil er nu niet door Europa rijden, gewoon zijn neus achterna. Al is dat met de wedstrijd misschien niet meteen mogelijk.



Je kan het ook volgen op facebook

You Might Also Like

0 reacties