In de agenda

Dit weekend is er Stof-e-ring in Gent, ik moet nog een weekje geduld uitoefenen. Maar ik kijk alvast uit naar de markt op 29 en 30/5. Zaterd...

Dit weekend is er Stof-e-ring in Gent, ik moet nog een weekje geduld uitoefenen. Maar ik kijk alvast uit naar de markt op 29 en 30/5. Zaterdag is sowieso al redelijk druk (ik hoop dat die vulkaan zich wat gedraagt want ik zit in Spanje voor een congres en ik wil Jonsi echt niet missen), maar zondag moet wel lukken. Zeker nadat ik een kleedje kocht bij Lies. Mijn lief is alvast enthousiast over mijn keuze, een beetje een ongewone kleurkeuze voor mijn gewone doen, maar ik wacht vooral op een warme zomer. Ik had haar gezien op de Invasie in Brugge en hoewel ik daar niet meteen bijster goede herinneringen aan overhield, heb ik haar toch gemaild. En daar kwam dan ook een artikel over...

Het moet ongeveer een jaar geleden zijn dat ik voor het werk naar Stockholm kon en er een paar daagjes extra kon blijven. Op zondag spoedde ik me naar Fridhemsgatan, waar volgens mijn reisgidsje een aantal hippere kledingwinkels gevestigd waren. Mijn verwachtingen waren niet meteen hooggespannen, want hip en ik gaan niet altijd samen. Maar in één van die winkels stond ik al gauw een heel leuk kleedje te passen, terwijl ik door de openstaande deur zicht had op het atelier van de ontwerpers. Er lagen stoffen op de tafel, er stonden een aantal naaimachines, maar er werd niet gewerkt. En ik dacht: “hoe leuk zou dat wel niet zijn om zoiets in België te hebben?” Gent zou absoluut het einde zijn.

Al langer kun je rondsurfen op zoek naar handgemaakte spullen op Etsy of dawanda, de Europese tegenhanger. Sinds kort is er ook de Invasie, een online shop met Belgische en Nederlandse talenten en vestiging in bijna Gent. Het platform wil jonge createurs kansen geven en hen aan het grote publiek tonen. Een jury bewaakt de kwaliteit van de producten. Ik ging hen een bezoekje brengen tijdens de Invasie van Brugge, en dan zit mijn inleiding er bijna op. Het was er razend druk (niet zo verwonderlijk dat er binnenkort een Invasie van Leuven zit aan te komen, ja ik wil ook een Invasie in Gent, maar dat komt wel). Het was er dus razend druk en dus lukte het niet om overal even lang te blijven staan. Ik was meteen onder de indruk van de ontwerpen van Lies Imschoot. Haar ontwerpen zijn klassevol, vrouwelijk maar gezien de drukte besloot ik genoegen te nemen met haar kaartje en later eens op haar site te kijken of haar te mailen ofzo.

Lees verder bij Gentblogt

You Might Also Like

0 reacties