Ja, het was gisteren

22 april is de 112ste dag van het jaar, nee, ik heb het zelf niet geteld . Veel belangrijker is dat het ook de Dag van de Aarde is. En ik be...

22 april is de 112ste dag van het jaar, nee, ik heb het zelf niet geteld. Veel belangrijker is dat het ook de Dag van de Aarde is. En ik ben daar wel gevoelig aan, spaarlampen, fietsen, allemaal geen probleem. Maar wat met mijn hobby? Wol bestellen van etsy is leuk en mooi maar soms ligt het nogal wat kilometers af. Biologisch geteeld katoen, soja of bamboe, inheemse schapen en niet-chemische kleurstoffen, het klinkt allemaal best goed, maar ik check zelden het label op dergelijke info.

Veel interessanter vind ik het aspect van recycling. En dan heb ik het niet over het recuperen van de wol van een trui. Ik moet zeggen dat mijn zelf gebreide nog niet voldoende versleten zijn om het te overwegen en dat bij de truien die ik kocht, ik niet meteen zie waarom ik de wol zou hergebruiken. Opgebruikt zijn ze. Bij La Droguerie recuperen ze wol uit oude truien, zalig idee. En voor mijn vest heb ik die ook gebruikt. Maar eerder deze week hoorde ik over het recycleren van t-shirts om mee te breien. Ik kreeg de link naar een handleiding en al gaat het om het breien van slabbetjes, mijn hoofd begint direct te spinnen. Hier nog een link met veel foto's. En nu op zoek naar bruikbare t-shirts,...

You Might Also Like

0 reacties