Hoe het voor mij begon

Toen Gentblogt bijna 5 jaar geleden van start ging , was ik me van niks bewust. Ik las De Standaard niet, internet gebruikte ik met moeite (...

Toen Gentblogt bijna 5 jaar geleden van start ging, was ik me van niks bewust. Ik las De Standaard niet, internet gebruikte ik met moeite (ik ben me zelfs aan het afvragen of ik thuis toen al internet had) en hoewel ik officieel in Gent woonde, was Brussel de stad van mijn werk en mijn liefde. Toen dat laatste verdween, kwam ik terug in Gent. Om vast te stellen dat de vriendenkring niet meer in Gent woonde of flink gesetteld was. Het klinkt dramatischer dan het is, want het heeft ook een leuke kant. Ik kon opnieuw op ontdekking in Gent, de stad buiten de mij vertrouwde studentenbuurt en –activiteiten volop verkennen. Mijn kleine Gentse vriendenkring was wel nog te overtuigen om eens iets te gaan eten of iets te gaan drinken, zelden laat en echt veel nieuw volk leerde ik op die manier niet kennen. De grote verhalen aan de toog bleven wat uit, en ook de nieuwe kennismakingen, dus zocht ik mijn heil bij het internet met een profieltje op een site.

En zo kwam ik in contact met iemand met een serieuze boon voor Gentblogt. Om een kort verhaal niet nodeloos te rekken: met die gast is het niks geworden, met Gentblogt des te meer. Ik las mee, zocht zijn reacties en ontdekte mijn stad op een andere manier. Ik trok mijn stoute schoenen aan en nam opnieuw een abonnement in de Vooruit, alleen deze keer. En ik las Gentblogt trouw elke dag, ik durfde zelfs al eens reageren. Ik was zelfs op het eerste verjaardagsfeestje, omdat hij daar ook ging zijn. Ik klikte door naar andere blogs, las daar leuke dingen, reageerde ook al eens. Ik kwam Michel wel eens tegen op de trein, maar zei geen woord. En het blogvirus maakte een nieuw slachtoffer: ik begon uiteindelijk mijn eigen blogje waar ik wat kleine zaken des levens schreef. Tot ilse me een mailtje stuurde, ze had gelezen dat ik gelijk nogal veel films op het filmfestival had gezien en bij Gentblogt zochten ze wel nog wat vers bloed. Of ik niet eens langs kwam naar een redactievergadering…

Lees verder

You Might Also Like

0 reacties