Een quickie

For English, scroll down Weet je nog, zo ergens eind de jaren 80 moet het geweest zijn, ze waren immens populair, ik weet niet goed hoe we z...

For English, scroll down

Weet je nog, zo ergens eind de jaren 80 moet het geweest zijn, ze waren immens populair, ik weet niet goed hoe we ze noemden. Ik herinner me niet dat ik er een had, een sjaal en muts zouden wel het werk doen en met de fiets zijn die inderdaad een betere optie. Ik weet wel dat een vriendin er een had die haar moeder gebreid had, ze kreeg er wat commentaar op maar zij stond daarboven. Je weet hoe kinderen zijn. Ze had een blauwe of een gele of misschien zelfs beide. Maar zij had het kleur zelf gekozen en dat is me bij gebleven. Nu zijn ze terug: de cowls. Op de cover van de Vogue Knitting, allez Designer Knitting, weliswaar in wol aan 120 dollar de bol. Ik koos wol uit het pakket en zette een aantal steken op. In het patroon staat niet hoeveel, maar met een beetje reken op basis van de breedte lukte dit wonderwel. Een weekend breien en maandag kon ik afzetten en de draadjes vastnaaien op de bus. Ik dacht eerst om het langer te maken, omdat 37cm toch wat kort is om het te dragen zoals op de cover, maar uiteindelijk deed ik het niet, ook de i-cord vond ik maar niks. Maar misschien houdt dit het wel op de plaats. In elk geval is het vooral handig als ik met de bus op stap ga, voor de rest wordt het een warme cowl.



I remember back at the end of the 80's, I was in the playground of primary school and there were so popular you couldn't believe it. I don't remember having one, a hat and scarf should have done the trick I guess. And for driving a bike they are much saver. A friend had one knitted by her mother. Of course, the kids commented on that, you know how kids are. But she was above all that. She had picked the colour herself, probably from a stash somewhere. I remember she had a blue one or maybe a yellow one, or even both. Now they are back on the cover of Vogue knitting or Designer knitting if you like. Knitted in yarn at 120 dollar a skein I have read. I picked some yarn from the package from Saturday, I cast on a number of stiches that looked sufficient (there were none in the pattern) and I knitted a weekend. On Monday I cast off on the bus and started to wear it. First I had thought to make it longer than the 37 cm in the pattern, because it seemed too short to wear it like on the cover, but I didn't after all. I also didn't knit the i-cord. I will probably wear it as a cowl, because it seems only practical when travelling by bus or walking.

You Might Also Like

2 reacties

  1. Mijn mama had er indertijd ook 'n paar voor me gebreid. Die waren "in mijn tijd" echt wel hip en zelf was ik hevige fan want dat was echt wel warm.

    Leuk dat ze blijkbaar terug zijn! :-)

    BeantwoordenVerwijderen