Londen, baby

Sinds enige tijd ben ik geabonneerd op de Cast on podcast . Het thema van de huidige reeks is Make Do and mend en de afleveringen zitten vol...

Sinds enige tijd ben ik geabonneerd op de Cast on podcast. Het thema van de huidige reeks is Make Do and mend en de afleveringen zitten vol met tips hoe je dingen kan hergebruiken. Ecologisch verantwoord, maar ik durf me wel eens storen aan het het-is-crisis-toontje. Op het Ravelryforum heb ik echter moeten vaststellen dat wel meer Amerikaanse vrouwen er last van hebben en hun voorraad wol verkopen om rekeningen te kunnen betalen. Een vreemde gedachte. In de 85ste en voorlopig laatste aflevering probeert Brenda het systeem uit de oorlog met voorraadbonnetjes uit op haar kleerkast, een boeiende gedachte. In de vorige afleveringen waren er ook gesprekken over hoe de was vroeger gebeurde, wanneer moest het witter worden? Een van de leuke ideeën die ook in haar podcast aan bod komen is the 4th plinth, een initiatief van Antony Gormley. Op Trafalgar Square staat het onderste van een standbeeld (wat is het woord daar ook al weer voor? pied de stalle?) Tussen 6 juli en 14 oktober (100 dagen) krijgen geïnteresseerden een uur toegewezen dat ze op de plaats mogen staan. Er is livestreaming en er is al een beetje van alles geweest, mensen die er gewoon hun moeder belden, dansen, breiers (ja hoor), een barbecue deden en de broodjes uitdeelden, supporters van goede doelen die ook mensen oproepen om mee te komen doen, beeldhouwers, naakte mensen maar ook 's nachts moet het uur gevuld worden en het regent ook al eens. Brenda van de podcast krijgt er in september een uur. Het lijkt me zo boeiend, gewoon om naar te kijken en misschien mee te doen met degene op de plinth, zou dit ook in België werken? In Gent, al is 100 dagen misschien iets te veel van het goede? Hier waren er meer dan 30.000 aanmeldingen voor 2400 uur, de loting voor oktober begint pas begin september als ik het goed voor heb. Het is zeker een van mijn favoriete sites van het ogenblik.

You Might Also Like

1 reacties

  1. Coole site. :-) Zitten veel grappige en geschifte performances tussen.

    BeantwoordenVerwijderen