Een reactie?

Ivan kan het niet beter verwoorden. Sinds het einde van de formule 1 heb ik aan de beeldbuis gekluisterd gezeten. Al moet ik zeggen dat ik ...

Ivan kan het niet beter verwoorden. Sinds het einde van de formule 1 heb ik aan de beeldbuis gekluisterd gezeten. Al moet ik zeggen dat ik ook een berg strijk heb doen verdwijnen in mooi opgeplooide en gestreken kledingstukken (wat een excuus op kiezingszondag). Elke uitslag was er één van "oh, nee" en dan valt Gent nog maar eens uit de toon. Hoe kan dat toch?
Vooral... men zegt altijd dat West-Vlamingen Gent overspoelen, moeten die dan niet voor de tsjeven stemmen? Of worden die weggepest uit hun provincie omdat ze voor een andere partij willen stemmen? Zoals de calvinisten vroeger naar Nederland trokken?

Ik was zaterdag in West-Vlaanderen. Over de stemkeuze van mijn ma bestaan geen geheimen, ze doet zoals de grote hoop van West-Vlamingen, dus ik zeg haar: "Stem gerust voor Crevits, maar niet voor Leterme." En zij antwoordt mij: "En waarom niet, hij heeft toch ervaring?" Tsssssssssss.... (en zo zullen er nog wel redeneren).

You Might Also Like

0 reacties