Lenteschoonmaak/Spring clean

Scroll down for English De lente is gearriveerd. Ons huishouden staat in rep en roer, het koertje wordt opengebroken, er komt een nieuwe vlo...

Scroll down for English

De lente is gearriveerd. Ons huishouden staat in rep en roer, het koertje wordt opengebroken, er komt een nieuwe vloer om dan van bbq te kunnen doen op de echt zonnige dagen op een effen-plat oppervlak. En zoals altijd met oude huizen duiken er onverwachte zaken op: een put of twee, denk ik. Ik volg het niet meer zo goed, ik trek me terug in het huis, ver van het vloeken van de mannen. Lenteschoonmaak, suggereerde mijn liefste maar als hij met vuile voeten rondloopt is dat niet evident. Ja, er zijn hier en daar nog wat kasten te vullen met mijn spulletjes en zo. Maar ik heb ook mijn eigen idee van lenteschoonmaak: ik neem foto's van alle wol in mijn bak en in huis (sstt), plaats die op Ravelry en kijk wat andere mensen gemaakt hebben in de hoop dat ik inspiratie vind. De hoeveelheid wol die ik koop uit de bollenbak zonder project in gedachten dreigt uit de hand te lopen, gewoon omdat ik geen projecten vind achteraf. Een oplossing zou zijn, zoals the Problem Ladies suggereren om het niet te kopen, maar voor de wol die er al is, vind ik mijn oplossing nog niet zo slecht. Alleen blijk ik redelijk wat wol te hebben die niemand heeft of heb ik wol waar anderen vaatdoeken mee breien. Als er nu één ding is waar ik geen kostbare breitijd in wil steken, is het wel vaatdoeken. En niet meer kopen? Ha, dan had ik dit maar niet moeten zien liggen, misschien wel iets voor een nieuwe secret of the stole? Of een andere sjaal in kant? Super Kid Seta, een combinatie van mohair en zijde, drie kluwens (75g) voor 6 euro.



Spring has arrived, time for spring clean. The man of the house has plans to make a lovely patio, while I'm hiding in the house away from all the bad words. I have my own idea, I make pictures of my stashed yarn, put them on ravelry and look for inspiring projects. It seems I bought a lot of yarn without having a project in mind and so it is hanging around for quite some time now. For the moment, it doesn't really work out right, because some of my yarn is used by others to knit dish cloths and now way, I could ever do that with my valuable knitting time. A solution would be not to buy the yarn like Problem Ladies suggest, but who could resist. For exemple this nice super kid Seta, a combination of mohair and silk, 75 g for 6 euros. Maybe I'll use it for the next secret of the stole or another lace scarf?

You Might Also Like

1 reacties

  1. 3 van die bolletjes voor 6 euro zou ik ook niet laten liggen hoor! (alhoewel ik inderdaad weer eens het goede voornemen had om niet 'zo maar' te kopen). Mijn ervaring is : uiteindelijk vind je wel het juiste project voor dat bolletje. En wol wordt niet slecht.

    BeantwoordenVerwijderen